2015-ban mutattuk be oldalunkon a debreceni közösségi közlekedési központra kiírt tervpályázat győztes látványterveit, melyet az Archiko Kft. és a Lengyel Építész Műterem Kft. nyert meg. A kivitelezési munkákat 2016-ban akarták elkezdeni és 2019-re be is szerették volna fejezni az építkezést.
Mint az a Dehir.hu oldalán olvasható, a Debrecen város Közbeszerzési Értesítőjének legfrissebb számából az derült ki, hogy a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nem köt szerződést a Hunép Zrt-vel, a Debereceni Főpályaudvar megépítésére kiírt tender nyertes pályázójával.
A Debreceni Polgármesteri Hivatal szerint felül kell vizsgálni a terveket. A második közbeszerzési eljárás azért zárult eredménytelenül, mert a legjobb ajánlat szerinti kivitelezési költség meghaladta a rendelkezésre álló fedezetet. A Debreceni Polgármesteri Hivatal szerint felül kell vizsgálni a terveket is, mivel a tervezési időszakhoz viszonyítva az elmúlt évek gazdasági fejlesztései miatt jelentősen megváltoztak a közúti és vasúti személy- és áruszállítási igények.
Mind a Dehir.hu, mind a Haon.hu beszámol arról, hogy az elmúlt év végén kormányhatározat született többek között a 108-as vasúti vonal fejlesztéséről, az Észak-nyugati Gazdasági Övezetet kiszolgáló új vasúti terminál megépítéséről, és a Debrecen-Balmazújváros és Debrecen-Nagyvárad közötti vasúti kapcsolat fejlesztéséről is, melyeket összhangba kell hozni a megvalósítandó Debreceni Főpályaudvar műszaki tartalmával és terveivel. Debrecen önkormányzata a tervfelülvizsgálat után 2020-ban szeretné befejezni a kivitelezést.