A bírálóbizottság az egyes helyszínek között nem határozott meg sorrendet.
Három különböző díjkategóriába sorolva összesen tizenegy javaslat részesült jutalomban:
Aczél Gábor, a Magyar Urbanisztikai Társaság elnöke elmondta, hogy mind a huszonhét javaslatot színvonalasnak találták, mind tartalmazott figyelemre méltó gondolatokat, ennek ellenére egyik sem tette egyértelművé a helyszín kérdésére adandó választ. Ezért döntöttek úgy, hogy a három legjobbat „engedik tovább”, lehetőséget biztosítva arra, hogy a jövőbeni egyeztetések során dőljön el, melyik a „befutó”. Aczél úgy látja, hogy mivel a két pályaudvar mélyen a város belsejében helyezkedik el, éles törést okoznak a városszövetben – ezek beépítése jó alkalom a folytonosság megteremtésére, a leromlott állapotú, üres térségek rehabilitálására, funkcionalizálására, a környező területek presztizsének növelésére.
A Lágymányosi-hídtól délre eső pesti Duna-part mellett szól, hogy a terület közvetlenül kapcsolódik a folyóhoz, s az ott megvalósuló beruházás sokban segítené a városrész egyre szükségesebbé váló rehabilitálását. Aczél kiemelte, hogy a terület adottságai révén a jövőben igen magas presztizsűvé válhatna.
Beleznay Éva, Budapest főépítésze hangsúlyozta, hogy a kormányzati negyed Projektjének eddigi része példamutatóan zajlott: a szakma, az önkormányzatok és a magánszféra együttműködése kiváló volt. Rámutatott továbbá, hogy a Főváros a továbbiakban is hasonló figyelmet szeretne szentelni az ügynek, melyhez a legnagyobb segítséget a Podmaniczky Program nyújthatja – ebben ugyanis kiemelt helyen szerepel a fővárosi vasútvonalak fejlesztésének terve.
(a pályázati anyagokkal hamarosan foglalkozunk oldalunkon- szerk.)
HP