“Az Élet védelme” a Skanska alapvető értéke és a vállalati filozófiájának szerves része. Az évente megrendezésre kerülő Egészség- és Munkavédelmi Hét a vállalat biztonságos és egészséges munkahelyi környezet kialakítására irányuló elköteleződésének a megerősítése, amelyet inkluzív megközelítéssel nem csupán a saját munkavállalói számára biztosít, hanem alvállalkozói, partnerei és ügyfelei számára egyaránt. Az Egészség- és Munkavédelmi Hét során világszerte a Skanska irodákban és építési területeken több ezer programlehetőség közül választhatnak a résztvevők. A budapesti építési területeken többek között kockázatkezelésről és -megelőzésről, egészségről és munkahelyi jóllétről volt szó, de az érdeklődők részt vehettek veszélyes szituációkat és kimenekítési technikákat bemutató szimulációkon is. Persze ezúttal sem maradhattak el a technológiai megoldások, például ki lehetett próbálni a kockázatmentes tűzoltást virtuális valóságban.
Az idei év témája az Akció/Reakció, vagyis a cselekvés és visszahatás. „Meghozni a helyes döntést és eseteként gyorsan reagálni elengedhetetlen. Rendkívül fontos, hogy időben reagáljunk arra, ha valami olyasmit észlelünk, amit biztonságosabban is lehetne csinálni, hiszen egy másodperc töredéke életeket változtathat meg. Állandó célunk az ezzel kapcsolatos tudatosság növelése és a megfelelő cselekvés, és ezen a héten pedig még nagyobb hangsúlyt fektetünk erre: tisztában kell, hogy legyünk saját határainkkal és reakcióidőnkkel, annak érdekében, hogy megfelelően mérjük fel a körülményeket és helyesen cselekedjünk.” – mondta Papp Tímea, a Skanska Magyarország Ingatlan Environmental, Health and Safety menedzsere. A 2019-es Egészség- és Munkavédelmi Hét célja a munkahelyi biztonság és egészség terén való proaktivitás népszerűsítése.
A munkavállalók jólléte a dolgozók és vezetők közös érdeke, hiszen a mentális kiegyensúlyozottság elengedhetetlen eleme a munkában való kiemelkedő teljesítménynek. Íme három ok arra, amiért fontos népszerűsíteni a munkahelyi jóllétet:
A Skanska elkötelezett a jóllét iránt, és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a Nordic Light Trio, mely a vállalat első WELL minősítésű projektje lesz Magyarországon.
A WELL Building Standard egy épület minősítési rendszer, mely az épületek emberi egészségre gyakorolt hatására összpontosít, méri, ellenőrzi és tanúsítja a munkakörnyezetet, és azt, hogy mit biztosít a munkahelyi környezet az ott dolgozók számára.
A Nordic Light Trio-val – melyet a Paulinyi-Reith & Partners tervezett – válik teljessé a már meglévő és sikeresen működő Nordic Light irodakomplexum, melyet a Skanska 2016-ban adott át. A Váci úton elhelyezkedő Nordic Light Trio 14.000 négyzetméter bérelhető területet kínál majd hat irodaszinten és a háromszintes mélygarázsban. Az építési munkák 2018 év harmadik negyedévében kezdődtek, az épület átadását pedig 2020 második negyedévére tervezik. A Nordic Light Trio csaknem 100 százalékát már bérbe adták két bérlő részére.
A projektet még kiemelkedőbbé teszi az, hogy a fejlesztő, építő és design csapatok együtt dolgoznak az IPD (Integrated Project Delivery) módszere alapján. A Nordic Light Trio építési irodájában az emberek klaszterekben dolgoznak és minden csapat képviselője ugyanabban az irodában ül. Ez a módszer jelentősen segíti a közös munka hatékonyságát és a kommunikációs problémák elkerülését.
Az épületben számos, a munkavállalói jólléthez kapcsolódó innovatív megoldást is bőven találhatunk majd, mint például a 2.400 négyzetméteres parkosított kert, amely mindenki számára elérhető biciklitárolókkal is felszerelt. A skandináv hagyományoknak megfelelően a lobby hangulatos atmoszférája invitálja majd az embereket arra, hogy töltsenek ott együtt egy kis időt, pihenjenek vagy éppen ott dolgozzanak. A Nordic Light Trio épülete innovatív technológiai megoldásokat is nyújt majd. Ilyen a Skanska által fejlesztett Connected by Skanska integrált épületrendszer, mely arra hivatott, hogy megkönnyítse a mindennapi munkát. Az alkalmazás egyszerűbbé teszi a garázsba való lehajtást a rendszámfelismerő rendszer segítségével. A virtuális recepció modul által okostelefonokkal és okosórákkal léphetnek be az irodaházban dolgozók az épületbe. A vendégek számára pedig egy virtuális QR belépő készül, melynek segítségével beléphetnek az épületbe és hívhatják a liftet.