Mindkét vállalat azoknak a szakmai véleményvezéreknek a táborát népesíti, amelynek elkötelezett célja, hogy fenntartható és valódi igényekre épülő ingatlanok és hozzájuk kapcsolódó terek töltsék meg az irodapiacot. Ennek érdekében szeretnék a tapasztalt építészirodák mellett a fiatal generációt is megszólítani, akik most kezdik el bontogatni szárnyaikat egy-egy irodaprojekt kapcsán és a jövőben szintén hatással lesznek arra, hogy milyen terekben élünk és dolgozunk.
Az inspiráló előadások a várostervezéstől az irodabelsőkig felmerülő fontos kérdéseket boncolgatták külföldi és hazai példákkal egyaránt fűszerezve. Ilyen például, hogy pár év múlva várhatóan Magyarországon is a kerékpárok töltik majd meg autók helyett az irodaházak mélygarázsait, - az Agorába éppen ezért jelentős számú, nagyjából 1000 biciklitárolót terveznek, - vagy hogy az irodaterek valódi stratégai eszközzé válhatnak egy-egy cég HR politikájában.
Florian Frotscher a Make Architects partnere és az Agora Budapest koncepciójának tervezője világszerte elismert nemzetközi projektjeikről beszélt, kiemelve az Agora Budapestet és annak tervezési folyamatait, amely kapcsán elmondta: ”Az Agora Budapest tervezése során sokat merítettünk Magyarország gazdag kulturális örökségéből és az ország építészeti hagyományaiból és igyekeztünk beépíteni azt az épületegyüttes apró részleteibe. Érdekes az is, hogy amikor belekezdtünk a tervezésbe, egy sokkal szigorúbb és funkcionálisabb épület kialakítását javasoltuk, de ahogyan elkezdtük megismerni a környezetet, illetvelehetőséget kaptunk arra, hogy a jövőbeli felhasználókkal beszélgessünk és helyi tanácsadókkal is megismerkedtünk, sokat lágyult az eredeti koncepció és ez egy sokkal barátságosabb, emberközelibb és nyitottabb épületegyüttes terveit eredményezte. Mindez egy modern munkakörnyezetet nyújt majd a helyszínen dolgozóknak, amelyben a tágas közösségi terek még kellemesebbé teszik majd az Agora hangulatát.”
A Kinnarps Next Office szakértője Paukovics Gábor hangsúlyozta, hogy azok a terek fognak igazán jól működni, amelyek a hipotézisek helyett a felmérésen alapuló valódi igényekre épülnek: “Fontos számunkra, hogy valós tapasztalatokat és valós piaci élményeket osszunk meg az építész közösséggel és velük közösen keressük a megoldást a problémákra, hogy hogyan tudunk közösen olyan tereket átadni az ügyfeleinknek, amik azáltal, hogy a dolgozói igényeknek és munkafolyamatoknak is megfelelnek, a vállalatok üzleti teljesítményét is emelni tudják. Célunk, hogy a fiatal építész közösség is értse, mekkora súllyal is bír egy adott munkakörnyezet egy cég életében: meghatározza annak nem csak mindennapi működését, de üzleti céljai megvalósulását is. Ők pedig, mint ezeknek a tereknek a tervezői, jelentős hatással vannak arra, hogy a vállalatok egy ilyen minőségű tér minden előnyét élvezni tudják, legyen szó akár munkaerő megtartásról, hatékonyabb kommunikációról, a dolgozói elkötelezettség javulásáról vagy a fenntarthatóbb irodai működésről.”
HB Reavis