A tanulmány az építészeti makettek különböző alkalmazási módjait keresi az építészetoktatás területén, kiemelten az olyan eszközszerű használatot, melynek az alkotási folyamatban aktív szerepe lehet. Feltevésem szerint az oktatásban fontos hangsúlyozni, hogy a makettezés és a szabadkézi rajzolás egyenértékű kreatív tervezési eszközök lehetnek. Főként abban az esetben, ha a képzés kezdetétől fogva, megfelelő feladatokon keresztül a hallgatók elsajátítják az alapvető technikai fogásokat, és megtanulják a gondolataikat térben kifejezni. Ami eleinte egy vizualizációs mankó, és segíti a belső látás fejlődését, az később egy kifinomult kommunikációs csatornává is alakulhat. Az első fejezet a makettek történetét tekinti át, hogy érthető legyen, a jelenleg bevett gyakorlatok mikor és miért alakulhattak ki. Ismert építészek példáinak bemutatásával a makettek alkalmazásának sokszínűsége mutatkozik meg. A második rész az oktatás területéről származó nemzetközi példák elemzését tartalmazza, melyek a makettezést módszertani elemként alkalmazzák. Ez egy esettanulmánnyal egészül ki, mely egy harmadéves építészhallgatóknak tartott tervezési kurzus keretein belül a makettezés különféle alkalmazására tett kísérletet.
A teljes fejezet jobb oldalt, a mellékletek közül tölthető le.
Skaliczki Judit