A napokban bejárta a nemzetközi sajtót egy lenyűgöző budapesti étterem-enteriőr. Az orosz designer, Roman Plyus munkája budapesti helyszínre készült, idehaza szokatlanul izgalmas részletekkel – amelyek olyan meggyőzőek, hogy több sajtótermék azt írta: az étterem már fogadja is a vendégeket. A tervező azonban lapunknak megerősítette: a buha|i|rest egyelőre csak látványterveken létezik.
Az étteremről a némileg félreérthető tervezői leírás nyomán megvalósult projektként számolt be a Designboom, a urdesign magazin, sőt, az előbbibők kiindulva gyanútlanul a magyar Artmagazin is. A helyszín a leírások alapján egy 350 négyzetméteres, egykori textilgyári épület a budapesti belvárosban. Az olvasó azonban már a sajátos, Budapesten biztosan félreértésekhez vezető étteremnév, a buha|i|rest kapcsán felkaphatja a fejét; kis keresgélés után gyorsan kiderül, hogy a vendéglátóhely a valóságban nem létezik.
Lapunk élt a gyanúperrel, hogy a nemzetközi sajtó szépen összerakott megtévesztés áldozatává vált, de kérdésünkre Roman Plyus azt írta: a megrendelés valóságos volt, a fejlesztő azonban forráshiány miatt leállította a projektet, így az elkészült tervek jelenleg megvalósításra várnak. „Ugyanakkor, mint a kreatív szakma művelője, nem bánom, ha beindítja az emberek fantáziáját a projekt" – jegyezte meg egy szmájli kíséretében lapunknak a magát belsőépítészként és CG artistként meghatározó Pylus.
Nem véletlen, hogy a látványtervek megtévesztették a nemzetközi sajtó sokat látott szerkesztőit is. A hihetetlenül fotorealisztikus képek kapcsán inkább a furcsa, sajátos boltozatú épített tér, a sarokba helyezett, Budapesten nehezen elképzelhető kandalló, vagy az étteremtől szokatlanul szellős elrendezés az, ami felkeltheti a szemlélő gyanakvását – a tárgyak a legapróbb részletekig valósághűek.
A tervező koncepciója szerint az Angelica Chernenko tanácsadói együttműködésével tervezett, 350 négyzetméteres tér egyszerre koncept-bár és luxusétterem. Ebből a képek az 50 négyzetméteres „speakeasy" lounge-ot mutatják be, Pierre Jeanneret tervezte vintázs székekkel, újrahasznosított padlócsempékkel és Alexander Calder inspirálta moduláris ülőbútorokkal. Az egyik beugróban a KAWS néven ismert amerikai képzőművész, Brian Donnelly embernagyságú szobra kapna helyet, kifejezetten az instagramozók kedvéért. Ha másért nem, a képeket nézegető már csak ezért is elkerekítheti a szemét – a valóban létező mű címe ugyanis Small Lie, ami magyarul annyit tesz: kis hazugság...