A prémium kategóriás bútorairól ismert Herman Miller csoport a szerethető és a szélesebb fogyasztói rétegek számára elérhető dán Hay bútoraival és kiegészítőivel bővítette portfólióját.
A tulajdonosok, Rolf és Mette Hay 2002-ben döntöttek a Hay márka alapításáról, megtöltve az alacsony és nagyon magas minőség közötti piaci rést az elérhető áron kínált minőségi termékekkel. Rolf a Hay cégük alapkoncepcióját összefoglalva kiemelte, hogy bútoraik és design kiegészítőik egyaránt alkalmasak az otthoni, az irodai és az egyéb közösségi használatra. Soha nem terveztek egy meghatározott piaci szegmens számára.
Mindig a tárgyakat használó emberre figyelnek, hogy mire van szüksége mindennapi élete során. A társalapító Mette Hay mindig is szerette a naponta rendszeresen használt tárgyakat, és jó érzéssel tölti el, hogy ezekkel dolgozhat, hiszen a mindennapi élet jelenti számára a valódi inspirációt. Annak érdekében, hogy emberközeli és szerethető termékeket állítsanak elő, a világ leghíresebb designereit kérték fel, hogy dolgozzanak velük és tervezzenek jól használható, kedves tárgyakat, amelyek szélesebb rétegek számára is elérhetővé válnak. A Hay DNS-ét a funkcionalitás, a szenvedély, a közösség és a társadalmi felelősségvállalás jelenti. Soha nem néznek hátrafelé, hanem figyelik a körülöttük lévő világot, referenciákat keresnek a művészetek, az építészet és a divat területein, és ezek mentén fejlesztik a tervezőkkel együttműködve termékeik szerteágazó kínálatát a bútoroktól a kiegészítőkön keresztül a textilekig és világítótestekig.
A tulajdonosok végigkövetik a teljes termékciklust, a termékfejlesztési és gyártási folyamat egészét, a legapróbb részletekre is odafigyelve. És hogyan tudják megtartani a kedvező árszínvonalat a jó minőség és a híres tervezők mellett? A lehető legkisebb árréssel dolgoznak, nem költenek a termékek reklámozására, kizárólag a világ nagy design kiállításain vesznek részt és nyomtatott katalógus helyett is csak online katalógust használnak. A lehető legjobb egységárra törekszenek, náluk nem függ az ár attól, hogy valaki egy vagy ezer darabot vásárol. A cél a fenntarthatóság jegyében a tartós, jó minőségű, esztétikus bútorok és kiegészítők helyben történő előállítása.
A Hay emberközeli és fenntartható szemlélete a világ híres designereinek a szívét is meghódította. Shane Schenck designer a Hay azért vált egyedülállóvá, mert mindig egy lépéssel a piac előtt járnak az innovációkban, a formákban és színekben, előre jelzik a fogyasztók igényeit. A francia Bouroullec fivérek tisztán látják a célt: nemcsak a gazdagoknak, hanem mindenki számára elérhető tárgyakat tervezni. Szerényen, visszafogottan, de nagyon érzékeny módon gondolkodni. A Hay-vel való együttműködés során egyfolytában telefonon egyeztettek, aminek a tervezések folyamán szerepe jelentős. Ahogy az olasz designer Vico Magistretti mondta korábban: „Akkor jó egy ötlet, ha telefonon is el lehet magyarázni."
George Sowden designer: „A Hay energiája egy új brandé, a sebessége pedig egy kis brandé."
Leon Ransmeier designer: „Ritka olyan céggel együtt dolgozni, ahol a tulajdonosok úgy gondolkoznak, mint a designerek."
Clara von Zweigbergk máshol azt tapasztalta, hogy a megbízók nem merik bevállalni a sok szín használatát, inkább maradnak a fekete, fehér, szürke színeknél. Ezért nagyon örült, amikor a Haynél a Kaleido tálca esetében mind a kilenc színjavaslatát elfogadták. A Hay szíve, a tevékenységek motorja a kollaboráció a teljes termékfejlesztés során. A cég központja, „otthona" Koppenhágában található a Hay House-ban, de az emberek szívébe örömet csempésző ötletes, eredeti termékeik már az egész világon meghódították az otthonokat, irodákat, szállodákat, kávézókat.