Közélet, hírek

Hype

2007.06.28. 09:24

Úri közönség, technológia, koktélok és Dusika Weltrekord elrablása. Június 20-án megnyitott a Kitchen Budapest, a mobil technológiák és csatolt részeik boszorkánykonyhája.

A Kitchen Budapest medialab szerdai megnyitója a Biblia közben annyira trendi volt, hogy az már veszélyes. Kötésig gázoltunk a celebritásokban (de csak a progresszívebb fajtából, természetesen) és a zöld ledek fényében, a főzősarokban zenélő gyökérzöldségek és az idomított (na jó, programozott) kávéfőzők vetítették előre a garantáltan unalommentes, játékszerekben gazdag jövőt.
Felszólaltak a főszponzor (Magyar Telekom) fejesei, úgymint Simó György és Winkler János. Nina Czegledy médiaművész beszédében a nemzetközi kapcsolatokban rejlő lehetőségekre hívta fel a figyelmet. Kangyal András, a Blue Spot projekt vezetője tulajdonképpen elszólta magát: mint mondta, kíváncsiak, mire fogják használni az emberek azt a fejlesztést, amit ők feltálalnak nekik (ami aláhúzza azt a triviális megállapítást, hogy a technológiai fejlesztések döntően nem a civil tömegigényekre reagálnak, hanem fordítva).
A KiBu közelében található NagyŐ Vili (tudják, a valóságshow-győztes) szoláriumszalonja, a NAGY nŐk névre keresztelt műintézmény (először Nagy Ő volt, majd Ők, majd nŐk, el tudjuk képzelni a háttérben zajló baráti védjegy-vitákat). Vili annak idején azzal tűnt ki a vetélytársak közül, hogy vasalta a sportzoknijait, ami nem csak testépítői mivoltával áll sajátos kontrasztban.
Nos, a NAGY nŐk komplexum közelsége közös projektek lehetőségének garmadáját csillantja fel: sms-vezérelt, zenélő zoknivasalók illetve intelligens, interaktív bőrpigmentekből szerveződő érintőképernyők lebegnek kaján lelki szemeink előtt, és még hosszan tudnánk sorolni, Dick bácsi is belesápadna. Na jó, még egy utolsót muszáj megemlíteni: a világító mellimplantátum egészen szédítő távlatokat nyit a társas érintkezés és a fejlett mobilkommunikáció terén.
A hangosítást a megnyitón nem sikerült megoldani, a trendi közönség lecsendesítését úgyszintén, ezért a corporate optimism némely orális megnyilvánulásáról bizony lemaradtunk. Mindenesetre elég menő lenne, ha a főszponzor a lakossági ügyfelek kiszolgálásában akkora progresszivitásról és értékelvűségről tenne tanúbizonyságot, mint amekkoráról itt KiBu-s szerepvállalásuk kapcsán főemberei szavaltak.
Nagyjából egy év múlva talán már érdemben is lehet értékelni a Konyha teljesítményét, addig kénytelenek lesznek elviselni a részben irigységből, részben szkepszisből táplálkozó élcelődést – persze könnyen lehet, hogy ezt teljesen elnyomja az általános lelkesedés hangja.

Ami a hasznos fejlesztéseket illeti, indulásnak javasolnánk valami trükkös lopottbicikli-lokátort: a megnyitót követő kultiplexbeli sörözés alatt ugyanis ellopták a Dusika nevű klasszikus fekete férfibiciklit, aki nagy eszmei értékkel bír. Különös ismertetőjegye, hogy a neve mellett a Weltrekord felirat is szerepel rajta és két csengője van. Az ilyen esetekre például kéne valami ügyes kütyü.

Powered by T-Tamás