Már most látszik, hogy apait-anyait beleadtak abba a kommunikációs kampányba, melynek nyitóeseményére tegnap este került sor. Az ingatlanos- és marketingszféra, a budapesti „high society” ismert személyiségei elbűvölve állták körül a XIII. kerületi Duna-holtág és az Északi összekötő vasúti híd közötti partszakaszra készült fejlesztési koncepció makettjét. Jelen voltak azonban a projektben résztvevő építészek és a fővárosi önkormányzat városrendezésért felelős szakemberei is.
A fényekkel, színekkel, különféle transzparens anyagokkal alaposan felturbózott modellt egy, a majdani építési területen, a Prestige Towers közelében felállított pavilonban lehetett megtekinteni. Érezni lehetett a lázas igyekezetet, hogy a körítés hatásos legyen, hogy a potenciális vásárlókat telibe találják a hívószavak, szimbólumok, feeling-flash-ek. Minden részletet áthatott a profi piacszegmentálás – mentaízű zöld pezsgő, castingon kiválogatott lányok és fiúk, monumentális molinók és fényjáték erősítették a reprezentativitást.
A Home Center Zrt. több mint fél milliárd eurós ingatlanfejlesztése során mintegy 120 ezer négyzetméteren lakóépületek, szállodák, irodaépületek és egy yachtkikötő épül, de létesülnek majd üzletek, éttermek, kávéházak, játszóterek és parkok is. A 360° Budapest című beruházás befejezését 2014-re tervezik: az első ütem napjainkban indul, s 2008 végéig 128 lakást és 1700 négyzetméternyi kereskedelmi egységet adnak át. A projekt építészeti koncepcióját a berlini Kay Wieland Építésziroda (http://www.abkw.de/) készítette, az egyes épületek tervezésében közreműködik a Bánáti és Hartvig Építésziroda, a Pálffy Építésziroda, a Vadász Építész Stúdió és a Wéber Építésziroda. A kert- és tájtervezést a berlini Prof. Pridik + Freese Stúdió (http://www.pridik-freese.de/) végzi el. Elsőként az a három, nyolc- illetve kilencemeletes toronyból álló együttes készül el, melyet a Kay Wieland Építésziroda tervezett.
A pavilonban külön szekció mutatta be a lakások belsőépítészeti stílusát: a vevők négyféle karakterből választhatnak, melyet a marketingesek Pure, Eco, Urban és Classic néven emlegetnek. (Hogy melyik milyen trendet követ, talán nem kell külön magyarázni.)
A 360° Budapest projekt kommunikációja azért nem mentes néhány szokásos túlzástól: a sajtóanyag Budapest belvárosának (sic!) leghosszabb Duna-parti szakaszáról, illetve új városrészről ír. Minden budapesti pontosan tudja, hogy bárki bármilyen címkét is ragaszt rá, ez az egész a város életétől jórészt elzárkózó, kültelki luxusgettó lesz. Az persze üdvözlendő, hogy az építészeti színvonal tekintetében a beruházás várhatóan jóval túlszárnyalja majd a hazai lakóparkok többségét. Az is kétségtelen, hogy a Váci út és a Duna közötti területet erősen „megdobja” majd a fejlesztés, így végre egy rozsdaövezettel kevesebb lesz a városban.
Haba Péter
fotó: vmp