Nézőpontok/Tanulmány

Informális munkaterek - irodai és oktatási terek használatának lehetőségei

2017.05.08. 11:30

A kreatív munka megnövekedett gazdasági szerepe és a technológia nyitotta lehetőségek a tanulás és munkavégzés átalakulását eredményezik. A BME Építőművészeti Doktori Iskolában futó kutatásokat összegző Építészet és oktatás kötetben Ilyés-Fekete Zsuzsa fejezete azokat a tereket járja körül, melyek kevésbé megszokott tevékenységformákat tesznek lehetővé az építészetoktatásban. 

A kreatív munka gazdasági szerepe megnőtt, ez új típusú szocializációt, illetve tevékenységformákat, másfajta tanulást és munkavégzést feltételez. Mindemellett a technológia nyitotta lehetőségek erőteljes szakmai és kulturális mintákká váltak, megváltoztatva a tanulás és munkavégzés módját, sőt magukat a felhasználókat is. Nem lehet csodálkozni azon, hogy e tevékenységek intézményi terei is átalakulnak. Vizsgálatom tárgyát elsősorban azok a terek képezik, amelyek új, eddig az oktatásban, illetve a munkavégzésben kevésbé megszokott tevékenységformákat tesznek lehetővé. Mi a helyzet ebben a tekintetben az építészképzéssel? Hogyan adaptálódnak a megváltozott helyzethez az egyetemi képzések terei? Milyen konklúziók vonhatók le mindebből a BME Építészmérnöki Karának tereire vonatkozóan?

A teljes fejezet jobb oldalt, a mellékletek közül tölthető le.




Ilyés-Fekete Zsuzsa