Ezeken az állomásokon napokon belül elkezdődnek az átadás-átvételi eljárások, jövő év közepére pedig várhatóan újra használható lesz a 3-as vonal.
Januárban ismét használatba vehetik az utasok a Deák Ferenc tér és a Ferenciek tere metrómegállókat - derül ki a főváros hivatalos közösségi oldalának bejegyzéséből. Mint írják, a munkálatok immár végéhez közelednek az állomásokon, melyeknek közelgő átadása napi több tízezer utas életét könnyíti meg.
"A civilek és a főváros segítségével akadálymentessé is válik a metró. A középső szakaszon egyedül a Deák Ferenc téren volt lehetőség, hogy a peronszintről közvetlenül a felszínre vezető akadálymentesítést ne ferdelifttel oldják meg a szakemberek. A Deák téri új lift kialakításához pedig még az egykor az Erzsébet térre tervezett, soha meg nem épült Nemzeti Színház felszín alatt már elkészült részeit is felhasználták", olvasható a posztban, amelyben arra is kitérnek, hogy a Deák tér fő emblematikus eleme továbbra is a portugál-magyar verseket idéző betűcsempe marad, az M4-es metróhoz hasonlóan pedig a többi állomás is jellegzetes, egyedi arculattal fog rendelkezni. A jövő év elejétől újra használható metróállomások a Paragram Stúdió és az A Plusz Stúdió tervei alapján újultak meg.
Karácsony Gergely főpolgármester videójában arról beszélt, hogy jövő év közepére újra használható lesz a 3-as metró, az ország legnagyobb közösségi közlekedési rendszere. Még további négy helyszínen zajlanak felújítási munkálatok: a Lehel tér, a Nyugati pályaudvar, az Arany János utca és a Nagyvárad tér állomások területén, valamint az utolsó simításokat végzik a Dózsa György úti liftek beépítésénél.
A BKV oldalán arról számolnak be, hogy a Deák Ferenc téri és Ferenciek terén lévő állomásokon a gépészeti és elektromos berendezések már üzemképesek, a hő- és füstelvezető rendszerek tesztelése pedig már sikeresen befejeződött.
"A Nagyvárad tér és Lehel tér kulcsszerepet játszott az utasforgalom fenntartásában a rekonstrukció kezdete óta, hiszen itt fordultak a szerelvények. A két állomást csak idén májusban zártuk le, így egy év alatt kell megújulniuk. Az üzemi területeken még számos feladat vár megoldásra, de az utastereken is látható már a változás, a burkolati elemek sejtetik az állomások leendő arculatát. A Nyugati pályaudvar és Arany János utca metróállomásokon várhatóan jövő márciusban indul újra az utasforgalom, a felújítási munkálatok az időzítésnek megfelelően haladnak. A gépészeti berendezéseket – vízköddel oltókat, hő- és füstelvezető rendszereket, zajcsillapítókat – már beépítették. Lassan szépülnek az utasforgalmi terek is. A Nyugati pályaudvaron itt-ott felsejlik egy-egy burkolati elem, ami elárulja, hogy a Corvin-negyed hiperűrugrása ezen az állomáson folytatódik. Az Arany János utca állomás felszíni épületének üvegfala mozaikra emlékeztető mintát kapott, a tetejét pedig a szárazságot is jól tűrő növényekből álló zöldfelület borítja"
- írják összefoglalóan az állomásokról, amelyekről már több ízben is részletesen írtunk az Építészfórumon. Cikkeink a témában itt olvashatók.