Design/Belsőépítészet

Játékosság és homogenitás - a Wink új márkaboltja

2016.12.22. 12:13

Az egyik legismertebb magyar cipőmárka kérte fel Kiss Miklós belsőépítészt, hogy olyan bemutatótermet alkosson, amely a cég újrapozicionálásához és újradefiniálásához a lehető legnagyobb mértékben járul hozzá. Az eredmény egy olyan üzlethelyiség lett, amely a régi manufaktúrák boltjainak hangulatát ötvözi a kortárs design meghatározó áramlataival.

A Wink közel 30 éve látja el kényelmes cipőivel vásárlóit Budapestről, a fővárosból. Számos változás és fejlődés jelentkezett azóta a divatban, a dizájnban és a technológiában ezért a Wink márka is elhatározta, hogy megújul.



 

A Wink márka újradefiniálásához szükség van olyan bemutató terekre, amelyek innovatív módon képesek a vásárlók felé közvetíteni a márka értékeit, valamint a design és a minőség iránti elköteleződését. A Wink 2016 őszi kollekciójának gyártása kis manufaktúrákban zajlik. A képzeletemben régi történetekből, leírásokból és múzeumokból megjelennek a sokfiókos szekrények, amelyek jellemző kiegészítői voltak az ilyen manufaktúráknak.



 

Olyan teret álmodtam meg ahol ennek valamiféle emléket állítunk, keverve egy kortárs, előremutató belsőépítészettel amely bármely világvárosban megállja a helyét. A manufakturalitásra emlékeztet a belépéskor felénk tornyosuló, impozáns, kaptafákból készült csillár is. Design szempontból a boltot a tervezés első fázisától a márka zászlóshajójának szántuk. A színeket tekintve maradtunk a logó által már jól ismert kék-fehér kombinációnál. A fehér tereket kisebb nagyobb kék felületek, “kapuk” választják el egymástól. A tereket úgy szerveztük, hogy a látogatót végigvezesse a bolt teljes területén. Az volt a szándékom, hogy a shop és a design galéria enteriőrje túlmutasson az átlagos bolthelyiség funkcióján: látványos vizuális kommunikációs eszköz és kiállítótér legyen egyszerre.



 

Kiss Miklós