Az ország történetének legnagyobb hídprojektje zajlik Romániában: az új dunai függőhíd teljes hossza meghaladja majd a kétezer métert, a 192 méter magas pilonok közötti, középső hídnyílás pedig az 1120 métert.
A tervek szerint 2023-ra elkészülő átkelő a Duna legdélebbi részén fekvő, 180 ezres Brăila városát köti össze a túlparttal – azaz Moldávia és Dobrudzsa között teremt újabb közúti kapcsolatot. Tervezése és építése több mint három évtizednyi vizsgálat, előkészítés és tervezgetés után 2018-ban kezdődött meg; a 435 millió eurósra tervezett büdzsé nagy részét európai uniós forrásokból fedezik.
A 2194,3 méter hosszú híd szélessége meghaladja a 30 métert, a tornyok magassága pedig a 192 métert – ez nagyjából a Semmelweis Egyetem Nagyvárad téri toronyházának a duplája. A szabad nyílás magassága eléri a 38 métert a legmagasabb vízállásnál, ezzel megfelel a dunai hajózási elvárásoknak. A fejlesztés része összesen 23 kilométernyi kapcsolódó út kivitelezése is. Ez lesz Románia negyedik Duna-hídja.
Kevés ehhez hasonló léptékű függőhíd található a kontinensen. Az Isztambulban található első Boszporusz-híd (hivatalos nevén Július 17-i Mártírok hídja) az épülő romániai Duna-hídnál valamivel rövidebb: 1560 méter hosszú, 1074 méteres középnyílással. Az 1988-ban befejezett második Boszporusz-híd középnyílása 1090 méter, míg a 2016-ban megnyitott harmadiké jóval hosszabb: 1408 méter. A szintén építés alatt álló törökországi Çanakkale 1915 híd 2023 méteres középnyílásával jelenleg a világ leghosszabb, építés alatt álló hídja.
A híd tervezési és kivitelezési megbízását 2018-ban nyerte el az olasz Astaldi és a japán IHI Infrastructure Systems Co. konzorciuma, az előbbi a munkák 60%-áért felel. Az Astaldi (amely egyébként egy török céggel az említett harmadik Boszporusz-hidat is kivitelezte) romániai portfoliója a közelmúltban haladta meg az egymilliárd eurós értéket: a napokban nyertek el egy közbeszerzést a Nagyszeben és Pitesti városait összekötő új autópálya 30 kilométeres szakaszának kivitelezésére 356 millió euró értékben.
Javítás, 2020. 05. 14. A cikkben korábban az az információ szerepelt, miszerint a Brăila-híd a világ leghosszabb, építés alatt álló függőhídja, illetve elkészülte után Európa öt leghosszabbja közé fog tartozni. Olvasónk visszajelzése nyomán megbizonyosodtunk róla, hogy ezek az információk tévesek; a cikket javítottuk.