Részletes bírálat
A tér dramaturgiája tudatos, következetes. A külső térkapcsolatokat (a metróból érkezők beengedését kivéve) jól oldja meg.
A Kossuth és Rákóczi-szobrok helyzete és környezetük jól átgondolt, illik a kompozícióba.
A Vértanúk terének átalakítása teljesen indokolatlan. Jó megoldás azonban a tér kiterjesztése minden oldalon a térfalakig. Nagy értéke a tervnek a tér teljes gyalogos zónává alakítása.
A pályamű megszünteti az Országház és a Duna közötti hagyományos, világörökségi értéket jelentő kapcsolatot
Értékes javaslat a Szabadság-téri tengely behozatala, azonban ellentmond neki, hogy a mélygarázs-lejárat a gyalogos mozgást keresztbemetszi.
A tér külső védelmét a tájépítészet eszközeivel (terep, vízfelület, vízesés, sétány kiemelése, növénytelepítés és egy kis kerítés) oldja meg.
A belső zóna lehatárolása telitalálat, burkolatba zárható, elegáns, finom, hajlított fémpálcás fémkerítés. Igényes, szép megoldás.
A vízfelületek formavilága az Országháztól idegen, bár ez a koncepcióból következik, mivel táji képződmény akar lenni, nem architektúra. Ilyen értelemben konzekvensebb megoldás, mint a legtöbb tervben alkalmazott „vizesárok”.
Az Alkotmány utca felől díszburkolat jelöl, egyébként nem részletezi a megoldásokat, így a burkolatalkalmazás nem értékelhető.
Az utcabútorok közül a kerítést dolgozza ki részletesen.
A növényalkalmazás során erőteljes, észszerű ritkításra tesz javaslatot. A vízfelülethez igazított növényültetés (nád, gyékény) a tervezett megoldásnak megfelelő (csak nem az Országház környezetében). Jó gondolat az egységes raszteres cseresznyeliget s a kilátást meghagyó 4m-es törzsű platán. A növénykiültetés jól kidolgozott, a terven pontosan követhető.
A tér világítást részletesen megoldja, minden típust alkalmaz, a terv szellemének megfelelő.
A pályázat közúti hálózati rendszere átgondolt, nagyvonalú. Alapelve az átmenő közúti forgalomtól való mentesítés, korszerű körbejárható gyalogos rendszer. Eredeti ötlet a kiépített gyalogos felület és a budai gyalogos híd kapcsolat.
I ütemű északi koncentrált parkoló elhelyezése jó. A mélygarázs Kossuth téri villamossal párhuzamos, le – felhajtó rámpái jól illeszkednek a tervezett forgalomcsillapított felületekhez.
A belső és külső gyalogos kapcsolatok összekötése átgondolt. Nagy Imre téri körforgalmi javaslata a garázs kapcsolat szempontjából is kedvező.
Parti villamos vonalvezetési javaslata a metróhoz kapcsolódó alapviszonylat mellett kizárólag időszakos látvány jellegű, melynek előnyei nem jelentkeznek.
A terv közlekedési kidolgozása színvonalas, sok eredeti hasznosítható ötletet tartalmaz.
A pályamű a „találkozás tere” lesüllyesztésével, valamint a mélygarázzsal együtt igen jelentős közműkiváltásokat igényel. A DN 1200 Sentab víz főnyomóvezeték kiváltása mellett hozzányúl a 235/235-ös szelvényű főgyűjtőhöz is, mely nem igazán kedvező. Összességében a tér átépítéshez szükséges közműkiváltások megfelelőek.
Általánosságban a Bírálóbizottság a tervben sok jó ötletet vélt felfedezni, ugyanakkor a tájalakításban mégis minden szimbolikus jelentést nélkülöz. A vékony gyalogoshíd átvezetése a Dunán – bár remek a valaha volt kapcsolatot állít vissza – nem járható út ezen a helyen.
A Bírálóbizottság néhány jó eredeti gondolatot, ötletet fedezett fel a pályaműben, ezért 500.000 Ft megvételben részesítette.