Díjazásban nem részesült pályamű. Építészek: Horváth Dénes, Klobusovszki Péter, Bartha András Márk
Díjazásban nem részesült pályamű
építész: Horváth Dénes - déBert Építészek Kft.
építész partnerek: Klobusovszki Péter, Bartha András Márk
ÉPÍTÉSZET
motívum
két formai mező, három támaszkodási mező
a forma a sűrűbb és magasabb beépítésű, történetileg jelentősebb belváros irányából ereszkedik
a perem spirális vonalban kerüli a fedélzetet
a forma az öreg híd főtartó rajzolatának mutációja
a peremtartó és az alkotók megismétlik a parabolikus mintát
az alkotók optikailag könnyű térrácsban kapcsolódnak össze
két mederpillér az öreg híd pilléreinek vonalában
illeszkedés
a fedélzet pillértől pillérig tört vonalban halad
a panoráma és a városkép szakaszonként változik
a héjrács is tereli a figyelmet, a hosszabb szakasz inkább kelet, a rövidebb nyugat felé figyel
a fedélzet oldalnézete szabályos körív,
Lentnél a közúti szegély változatlan szintjére, Tabornál a parti sétány változatlan szintjére illeszkedik
a híd alatt közlekedő komp a középső mezőben 21 méter,
a jobb parti mezőben 13 méter szabad űrszelvényt használ
a híd a jobb parton tervezett riverside square déli pereméhez simul,
a Taborska street forgalmához és látványfolyamatához csatlakozik
a tér melletti vízpart, a kilátás és a komp megállóhely szabadon marad
szerkezet
a héj felületben nyomásvonal alakú húrok futnak
a húrok könnyű, merev térráccsá kapcsolódnak össze
a héj a fedélzet köré hajlik
a héj és a fedélzet közötti távolság állandó, 75 cm
ez a villamos, világítási és esetleg gépészeti installáció,
a víz távozása, a szerkezetek korrózióvédelme és karbantartása miatt fontos
az elméleti rácsosztás 200 cm, a rácsrudak hossza 170…270 cm
a szerkezetre nem lehet felmászni
a járdát kétoldalról a lábazat vonalába rejtett fény világítja meg
anyagok
gránit pillérek, acél tartószerkezet, előregyártott műkőbeton fedélzet váz, gránit járóhéj,
ragasztott üveg korlát