A projekt építési engedélyt kapott a vasúti közlekedési hatóságtól a Hungária körútnál létesülő új megálló építésére, ahol a hatvani és az újszász-szolnoki vasútvonal személy- és zónázó vonatainak utasai kapnak majd fontos átszállópontot. Innen egyúttal meg lehet majd közelíteni a Közlekedési Múzeum új épületét, a környező lakóterületeket, az Operaház Eiffel Csarnokát, a Hidegkuti Nándor Stadiont és a Népliget északi részét is.
"Az előzetes forgalmi modellezéseink azt mutatják, hogy a megálló napi forgalma el fogja érni a 10 000 főt, vagyis Zugló jelentőségéhez lesz mérhető ezen a fontos elővárosi folyosón, főleg az 1-es villamossal való kapcsolat miatt. A Rákosnál szétágazó hatvani, 80a jelű és újszászi, 120a jelű vonal együttesen 42 ezer ingázót szolgál ki. Régi terv az, hogy a Hungária körút keresztezésénél létesüljön új megálló a vonatok számára, hisz ma Kőbánya felsőtől a Keleti pályaudvarig a vonatok nem állnak meg, a belvárost körülvevő irodai, munkahelyi, kereskedelmi zónát feltáró körgyűrűs 1-es villamosra nem lehet átszállni." - olvasható Vitézy Dávid Facebook bejegyzésében.
A Közlekedési Múzeum megálló terveit magának az új múzeumnak a nemzetközi építészeti tervpályázata eredményeként megkötött tervezési szerződés keretében készítteti el a Budapest Fejlesztési Központ a Diller Scofidio + Renfro építésziroda segítségével, miután a tervezési szerződés ezen elemét a BFK átvette a Múzeumtól. A beruházást a BFK a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel konzorciumban készíti elő és valósítja meg, Fürjes Balázs államtitkár felügyelete mellett, a MÁV-val együttműködésben.
Három vágányhoz három peron készül, erre azért is van szükség, mert itt az ívben fekvő vágányok más-más magasságban futnak. Teljesen akadálymentes lesz a megálló a peronokról összesen öt lift is visz majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett. Az aluljáró a két kijárat felé szélesedik, a déli a múzeum előtere, illetve a Könyves Kálmán körút és a Kőbányai út felé vezet, az északi pedig a Hungária körút, valamint a MÁV telep első utcája felé. Az aluljáró fala a tervek szerint egy műalkotásnak is helyet ad majd.
Következő lépésben a Budapest Fejlesztési Központ megrendelésében a kiviteli tervek 2022 elejére elkészülnek, így a kivitelezés is megkezdődhet jövő nyáron a Keleti pályaudvar – Kőbánya-felső szakasz fejlesztése keretében, hiszen ez benne van opcióként a szerződésben.
Itt már most is zajlik ugyanis az építkezés: a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között harmadik vágány épül. Az új megálló tervei a most épülő harmadik vágányhoz illeszkednek, maga a vasúti megállóhely 2024-re készülhet el. A megállóknál a tervek szerint 120 kerékpárt hagyományos, 30-at zárható tárolókban lehet majd lerakni.