A szakkör diákjai a tanév során megismerkedtek a kutatás-módszertannal, az IKT eszközök használatával, műemlékeket és várakat kutattak az interneten és szakkönyvekben, melyekről képi és szöveges adatokat gyűjtöttek. Papír maketteket készítettek várakról és kastélyokról, például Vitány váráról, amihez egy háromdimenziós látványtervet is alkottak, emellett erdélyi reneszánsz várak és kastélyok vázlatjarzait, grafikáit készítették el.
A szakirodalom mellett a helyszíneken is kutattak. Fürjes János és Csuka István szakkörvezetők irányításával győri városnéző sétát, múzeumlátogatást tartottak. A tanév során több szervezett kiránduláson vettek részt. Várkutató kirándulásaik során felkeresték középkori várainkat, Csobáncot és Szigligetet a Balaton-felvidéken, jártak a „nyugati végeken” Hainburg és Dévény váraiban is. Kutattak a reneszánsz várépítészet nyomában Győrben, Mihályiban, Héderváron, valamint a szakrális építészetet szemlélve Lébényben és Pannonhalmán. A Vértesben tett túra folyamán Vitány váránál az éppen ásatásokat végző régész ismertette a legújabb kutatási eredményeket.
A szakkör szakmai munkáját olyan színvonalas előadások erősítették, mint az Örökségvédelem az építészetben, elméleti ismeretek és példák a Kisalföldről, Tehetséggondozás az építészetben, illetve A középkori várépítészet geometriai szerkesztési elvei.
A tanulók bemutató kiállítást szerveztek az iskolában az elkészült projekttermékekből és azokból a színes tablókból, amelyeken a kirándulásaikat és kutatásaikat prezentálják. A Műemlék kutató műhely tehetséges tanulóinak tartalmas munkája a Nemzeti Tehetség Program támogatásával valósulhatott meg.
forrás: sajtóközlemény