Emberek/Interjú

Nagy sikerrel mutatkoztak be az Alukönigstahl partnereinek újdonságai Münchenben

2017.02.27. 20:00

Negyedmillió szakmai érdeklődő látogatott el a müncheni BAU 2017 kiállításra, ahol rendkívüli figyelemnek örvendtek az Alukönigstahl technológia partnereinek újdonságai és látványos prezentációi. A sikeres rendezvényről Eiles Károlyt, az Alukönigstahl beruházási és fővállalkozói tanácsadóját kérdezte Lányi András.

A látogatók a német Schüco, a svájci Jansen, és a szintén német Warema innovációit szemlélhették meg, a három rendszerfejlesztő cég standjain olyan érdekfeszítő új megoldásokkal, mint az új panoráma dizájn (PD) ablakrendszer, vagy a tervezést segítő, digitális technológiák.

Lányi András: Mit kell tudni a BAU kiállításról?

Eiles Károly: A kétévente megrendezett nemzetközi világkiállítás fontos esemény az építőipari szakemberek számára: a technológiai fejlesztések megismerése mellett itt juthatnak hozzá nélkülözhetetlen információkhoz, illetve a jövő építészeti trendjeibe is betekintést nyerhetnek. Az idei müncheni BAU kiállításon a Schüco, a Jansen, és a Warema partnereink innovációi is szerepeltek, ők az eseményre világszínvonalú termékekkel készültek, és a szakmaiságot szem előtt tartó, ugyanakkor érdekes standokkal várták a látogatókat. Nem véletlen, hogy rengeteg, mintegy 250 ezer érdeklődő érkezett az építőipar minden szegmenségből: szerkezetgyártók, építészek, beruházók és kutatók jöttek megszemlélni az elsőként itt látható újdonságokat.




LA: Melyek az építészek számára legfontosabb újdonságok?

EK: A BAU 2017 vásáron partnereink számos olyan innovatív megoldást mutattak be, amelyek nagyobb fokú szabadságot biztosítanak az építészeknek a tervezőmunka során. Például a Schüco standján a DIGITAL stúdió kifejezetten a tervezési, gyártási és építési folyamatokhoz kifejlesztett digitális technológiákat mutatott be a BIM jegyében, ugyanakkor sok egyéb, célcsoportra szabott innovációval is előrukkolt, amelyek az egészséges munka-, illetve lakókörnyezet megtervezéséhez kínálnak új megoldásokat. A Jansen kiemelten az építészek nagyobb fokú szabadságát tartotta szem előtt, amikor megalkotta az új acél nyílászáró-megoldásait, vagy a függönyfal szerkezeteket, emellett kifejezetten szép dizájntermékekkel is előállt, a tervezők esztétikus üvegtető-szerkezetek széles palettájával dolgozhatnak.

LA: Milyen súllyal szerepelt idén a Schüco?

EK: Fő technológiai partnerünk mintegy 2400 négyzetméteren prezentálta újításait, összesen hat különböző egységben, speciális témák köré rendezve, izgalmas, interaktív módon szemléltetve. A WORK, azaz a munka stúdiójában a Parametric rendszer háromdimenziós függönyfal-rendszere volt a legkiemelkedőbb, a HOME stúdióban pedig a rejtett motorral mozgatott toló-bukó működésű ajtó és a rendkívül elegáns, süllyesztett kézfogóval kialakított lemezborítású bejárati ajtó volt a legérdekesebb. A két teret áthidalta a mindennapi élet tevékenységeire reflektáló LIFE stúdió, ahol az új Schüco AWS 75 PD.SI panoráma design ablakrendszere volt a fő látványosság – ezt függönyfalba építve, sorolva és lyukablakként is megtekinthették az érdeklődők. Az INTELLIGENT részleg a friss levegő utánpótlás, árnyékolás és tűzgátlás intelligens megoldásait prezentálta látványos, multimédiás bemutatóasztal segítségével, a FLEXIBLE szlogen köré épített egységben pedig teljesen új fejlesztését mutatta be a Schüco: FACID elnevezésű, három dimenziós változatban is megépíthető flexibilis textil homlokzati rendszerét, ahol térbeli hálóként kifeszítve ismerhettük meg az új anyagot. Mindezek mellett pedig ott volt még a már említett DIGITAL stúdió, amely szintén sok látogatót vonzott – itt a legnépszerűbb a 3D-szemüveggel megtekinthető virtuális bemutatóterem volt.




LA: A Jansen megoldásai szintén az Önök rendszerforgalmazói szerepének köszönhetően vannak jelen a magyar piacon. A Jansen milyen újdonságokkal jelentkezett a BAU-n?

EK: A svájci vállalat különböző acél nyílászáró-megoldásokat mutatott be, amelyek mindegyike teljesen új fejlesztés volt: a leglátványosabb bemutatóelem az öt méter magas függönyfalajtó volt, amelyet úgy alakítottak ki, hogy fél tonnás szárnyai a roppant súly ellenére kézzel nyithatóak. Ugyanakkor a VISS Plus rátét függönyfal rendszer, a VISS üvegtetők széles választéka is nagy érdeklődésre tartott számot, csakúgy, mint a betörés ellen védő, multifunkcionális pánikajtó, vagy a Janisol Arte ablakok új generációja.

LA: Milyen termékeket lehetett látni a Warema standon?

EK: A „napfény menedzserének” is nevezett vállalat saját standján mutatta be prémium termékeit: a külső és belső árnyékolók, napellenzők és szúnyoghálók széles palettáját, köztük olyan izgalmas megoldásokat, mint a sarokablak előtt átforduló külső textil árnyékoló vagy az íves szerkezetű, terasz felé kinyúló napellenző.




LA: Magyar kollégák is várták a látogatókat?

EK: Ahogy korábban is, az idei vásáron is egész héten felkészült, magyar munkatársaink fogadták a helyszínen a magyarországi ügyfeleket, kiegészítve a Schüco és a Jansen standjainak állandó, nemzetközi személyzetével. Az Alukönigstahl szolgáltatásainak és a kiváló szervezésnek köszönhetően minden program gördülékenyen zajlott, noha ez hatalmas feladatot rótt a marketinges kollégák, valamint a helyszínen jelenlévő munkatársak vállára; de ők sikerrel vették az akadályokat. Ezt a látogatók pozitív visszajelzései is megerősítették – az ügyfelek izgalmasnak találták az újdonságokat és a standokat.