Az építkezés bontással kezdődött. Fel kellett szabadítani a falakkal szabdalt utcafrontot, hogy az ablaksor ritmusa láthatóvá váljon, fényei pedig betöltsék a teret. A nappaliból, konyhából és tolóajtókkal szeparálható háló- és fürdőszobából minden szögből változó képkivágások nyílnak: az enteriőr együtt él a külső térrel, a templom színes kerámia fedése kontrasztot tart a lakás dominánsan fehér felületeinek. A háttérben a Duna párás kékjein túl Pest belvárosa és a Parlament sziluettje rajzolódik ki.
A lakást légudvarok zárványai szelik át - a sajátos kürtőszerű elemeket az építész nem próbálta eltakarni. A két légudvart minden lehetséges eszközzel és optikai játékkal bevonta a lakásba: nyílik rájuk ablak, színezett üvegfelület vagy épp a nyílást helyettesítő keretezett tükör. Az előtér egy légvételnyi kilépési lehetőséghez jutott, ahogyan tervezője a napfényesebbik légudvarba nyáron függőkertként betelepíthető acélrács „erkélyt” szerkesztett. A fehérre festett falak tisztasága, szórt fénye a lakás integráns részévé teszi. Két oldalán a mosdó és zuhanyzó fényt, szellőzést és a növények látványát nyeri vele. A zártabb, sötétebb légudvar hátat fordít az előtérnek. Őrtoronyként vigyázza a hálózóna intimitását: rozsdaszínű „napszemüvegén” át tompítottan sejlik egy hiányzó vakolatú elfalazott nyílás téglafelülete. A napfény járta szomszédjához képest arányaiból feszültség támad: az ég keskeny sávjára sem nyílik rálátás, bármilyen szögből is tekintünk ki az ablakán.
Világos műgyanta borítja a padlót. A fehér falak és bútorok nem választhatók el élesen egymástól: a nappali és hálózóna közt nagyméretű, tolóajtós, mindkét oldalról használható beépített bútor emelkedik. Szükség esetén lezárható – mint egy hatalmas szekrény fogadja magába a fürdővel egybeépített hálószobát: a nappali felől könyvespolc, a háló felől tükrös mosdópult. A gardróbon át a légudvart megkerülve privát megközelítési lehetőséget is kapott a hálóblokk. Ugyancsak fal méretű tolóajtó szeparálja a vendégszobát. Utóbbi a leendő gyermekszobával együtt a védettebb, csendes belső udvarra néz. A belmagasság galériás megoldást is megengedett.
A tiszta fehér világot fa felületek egészítik ki néhány régi és új bútordarab esetében. A gondosan megtervezett világítást a nappali-konyha terében a mennyezetről belógó keretre fűzték fel. A háló és fürdő szabadon állítható színes fényei turrell-i világot idéznek. A nappali középpontjába semleges, variálható elrendezésű ülőbútor puha domborzata került. Üde folt a színes, csíkos, ötlábú asztalka: játékos marslakó a neutrális enteriőrben.
Jóllehet egyéni igények hívták életre, a logikus térszervezés univerzálisan használható, nagyvonalú lakást eredményezett. Személyes ízét néhány régebbi bútordarab, s tulajdonosának pécsi származására utaló apró jelek adják. A zuhanyzó üvegében a Mecsek feketén hurkolódó cérnával hímzett szintvonalai családi emlékekhez kötődnek. A falra kerülő kortárs műalkotásokat trendi dekorációnak vélhetnénk, ha az építész meg nem osztja velünk titkaikat. Saját tarka festménye őrzi az átalakított lakás parkettájának lenyomatát. Hübler János szobrásszal közös két nonfiguratív, gipsz és parkettalakk festménye szintén a lakás régi padlóját idézi. Színeik, megcsillanó felületük a mázas kerámia templomtetőre reflektál. Ottó László építészből lett festő, ugyancsak pécsi kötődéssel, geometrikus festményei erős geometrikus fókuszai a nappali terének.
A bútorok architektúrája kicsiben a templomot övező térfalakat folytatja. Az ablakokkal átellenben a nappali falán hatalmas, kasírozott nyers vászon várja, hogy festmény kerüljön rá.
Mizsei Anett