Több mint húsz évvel a rendszerváltás után, a globalitás, az egymással vetélkedő eszmék sokféleségének korában, beszélhetünk-e még marginálitásról, s vajon marginális helyzetben van-e a kortárs közép-kelet-európai művészet? A Ludwig Múzeum előadássorozatának célja, hogy új megvilágításba helyezze a Kelet és Nyugat kapcsolatát, a centrum és periféria kérdéseit a művészetben, a világ vezető művészetteoretikusainak segítségével.
Okwui Enwezor teoretikus, művészettörténész, kritikus, kurátor, a müncheni Haus der Kunst igazgatója. 2002-ben a kasseli Documenta 11 művészeti igazgatója volt, számos nemzetközi kiállítást kurált, köztük a 2. Johannesburgi Biennalét (1997), a dél-koreai 7. Gwangju Biennalét, ő rendezte a New York-i International Center of Photography Archive Fever. Uses of the Document in Contemporary Art (Archivum láz. Dokumentumhasználat a kortárs képzőművészetben) című kiállítást, valamint kiállításokat rendezett egyebek mellett a New York-i P.S.1-ban, a Guggenheim Museumban, az Art Institute of Chicagóban. Tanított többek között a San Francisco Art Institute-ban, a University of Pittsburgh-on, a Columbia Universityn. Tevékenységében kiemelt figyelmet fordít az afrikai művészetre, a marginalitás kérdéseire.
Az előadásra reflektál:
Junghaus Timea, művészettörténész, MTA Bölcsészettudományi Központ, Művészettörténeti Intézet
Varga Tünde, művészettörténész, Magyar Képzőművészeti Egyetem
Az előadás nyelve angol.
A sorozatot az Open Society Institute támogatja.