Az elmúlt tíz évben valódi irodaevolúciós folyamat zajlott le Magyarországon, és bár a koronavírus-járvány következtében a többség jelenleg otthonról dolgozik, az így szerzett tapasztalatok után a munkavállalók várhatóan még inkább értékelni fogják a megfelelően kialakított irodai környezetet. Tíz évvel ezelőtt éppen azért hozták létre Az Év Irodája versenyt, hogy ezzel is felhívják a cégek és a fejlesztők figyelmét a munkahelyi környezet fontosságára. A jelenlegi helyzethez alkalmazkodva a jubileumi díjakat április 30-án ingyenes online műsor keretében adják át.
Idén 10 éves a nemzetközi szinten is egyedülálló, munkahelyi környezetre fókuszáló, független ingatlanszakmai díj, Az Év Irodája. „Hosszú ideje készülünk a jubileumi díjátadó eseményre, azonban a jelenlegi járványhelyzet minket is választás elé állított. Végül amellett döntöttünk, hogy halasztás helyett idén az online térben rendezzük meg a díjátadót, ráadásul ingyenesen, hogy mindenkinek elérhető legyen az esemény, akit érdekelnek a dizájnos irodák és épületek. Ez a mi támogatásunk most a piac felé. A verseny egyébként a 2008-as válság kirobbanása után indult, így tapasztalatból tudjuk, mennyire fontos időben, ám mégis átgondolva reagálni az új helyzetekre. Ezért az ingyenes díjátadót is szakmai beszélgetéssel kezdjük a zsűritagokkal, emellett kutatásokkal, hiteles piaci információkkal is segítjük a cégeket és a szakmát" - emeli ki Fodor Dániel, a verseny főszervezője.
Az ingatlan.com csoport által megrendezett versenyre 170-nél is több pályázat érkezett. A nevezők közül egy 50 fős üzleti zsűri, egy 10 fős szakmai zsűri és egy közönségszavazás összesített eredményei alapján választották ki a győzteseket. A bérlői és dizájn kategóriák mellett a Három Királyfi Három Királylány mozgalommal együttműködve idén adják át először Az Év Családbarát Irodája díjat. Ezzel is felhívva a figyelmet annak fontosságára, hogy az irodák kialakításakor minél többen törekedjenek arra, legyen olyan hely, ahol a szülő úgy tud dolgozni, hogy ott van mellette a gyermeke, ezzel is segítve a munka és a magánélet egyensúlyának fenntartását. Ez talán az átalakuló munkavégzésünk miatt még fontosabb lesz a családoknak a jövőben.
A verseny szervezői azt is fontosnak tartják, hogy a piacot felkészítsék a koronavírus-járvány utáni időszakra. Várhatóan ugyanis az irodai élet meg fog változni, és új szempontokat is figyelembe kell majd venni a munkakörnyezet kialakításakor. Erősebb tendenciává válhat például itthon is a második otthon filozófiája, azaz a rugalmasabb munkavállalói időkeret és munkahely, ahol a munkáltatók ahhoz hasonló élményt nyújtanak az irodában, mintha otthonról dolgoznának a munkavállalók. A díjátadót felvezető beszélgetés is a várható változások témakörét járja majd körül, emellett elindították az irodai élet jövőjéről szóló „Az Év Irodája podcastot" is. A beszélgetésekben a szakma kiemelt képviselői olyan kérdésekre keresik a választ, hogy vajon mi lesz a tömeges home office után, miként fogunk dolgozni fél év múlva.
Az ingyenes díjátadóra itt lehet regisztrálni: officeup.hu
A 2019-es versenyre nevezett irodák és közösségi terek: azevirodaja.hu/verseny/2019/azevirodaja
A szakmai podcast adásokba itt lehet belehallgatni: anchor.fm/azevirodaja