Rácz György (1907. március 10. – 1988. február 22.) a hazai modern építészet kezdeményezői közé tartozik, bár szakmai pályafutása során bizonyos értelemben külön utakon járt. Egyetemi éveiben Le Corbusier volt a példaképe: 1927-ben másodévesként részt vett a negyedévesek független kiállításán egy olyan villa tervével, melyet a nagy francia-svájci építész művei ihlettek. Ekkor ismerkedik össze Molnár Farkassal, aki bevezeti őt Ligeti Pál baráti társaságába, a fiatal modernisták köreibe. Rácz György két lakásalaprajzot küldött a CIAM 1929-ben Frankfurtban tartott II. kongresszusára, melyet elfogadtak és ki is állítottak. Az eseményen Molnár Farkas, Masirevich György, Ligeti Pál, Virágh Pál, Weiner Tibor és Csáky István is részt vett. Rácz György így lett a 1929-ban megszülető magyar Cirpac-csoport alapító tagja.
Az 1940-ben létrehozott Országos Nép- és Családvédelmi Alap (ONCSA) keretében szervezett falusi házépítő akcióban Rácz is részt vett: Sárospatakon és Fábiánsebestyénben létesült szociális épületei és iskolái a hagyományos paraszti építés jellegzetességeit a modern elvekkel ötvözik.
A háború után az 1948-ban alakuló MATI-ban folytatja pályáját – jórészt mezőgazdasági épületek tervezésével. A MATI átszervezése révén létrejött MEZŐTERV-ben készíti el a görög betelepülőknek otthont adó Beloiannisz falu terveit. Rácz 1949-ben az IPARTERV-be került, s elsősorban üzemépületeket tervezett. A Debreceni Penicillingyár és a Herceghalmi Állatenyésztési Kutatóintézet terveiért Ybl-díjat kapott 1956-ban.
Fontosabb épületei:
Villák, Budapest, Áfonya u. 10. és Cimbalom u. 13. (1940-42); ONCSA háztípusok (1940-es évek eleje); Phylaxia gyár (1951-52); Penicillingyár, Debrecen (1952); Lakótelep, Albertfalva (1953); Kokszművek, Pécs (1956); Tejüzem, Gyöngyös (1960); Lakóház, Budapest, Apáczai Csere János utca (1961, Juhász Sárával közösen); Dunaújvárosi Papírgyár (1962-65); Műteremházak, Hódmezővásárhely (1963); Hajóépítő csarnok, Óbudai Hajó- és Darugyár, (1963-70).
(1) Pamer Nóra: Magyar építészet a két világháború között, Budapest, 1986, 99.