Nézőpontok/Vélemény

Sziporkázó ötletek, inspiráló megoldások

2015.10.12. 08:23

A III. Városkommunikációs Mesterkurzus alkalmával a hallgatók feladata egy olyan kommunikációs terv készítése volt, amely segíthet vonzóvá tenni Kispestet a budapest, belvárosi fiatalok számára. 

A Magyar Urbanisztikai Tudásközpont, a BME Szociológiai és Kommunikáció Tanszéke és Budapest Főváros XIX. kerületi Önkormányzata szervezésében, illetve a Nemzeti Kulturális Alap Igazgatósága támogatásában rendezték meg a III. Városkommunikációs Mesterkurzust Kispesten. 

A hallgatóknak ezúttal is egy kommunikációs tervet kellett készíteniük, ami javaslatokat tesz arra vonatkozóan, hogyan lehetne vonzóbbá tenni Kispestet a budapesti, belvárosi fiatalok számára. A hét egy, a városrészt bemutató sétával kezdődött, ezt több, a városkommunikációhoz szorosan kapcsolódó előadás követte, végül az utolsó napon a csapatok szakmai zsűri előtt prezentálták az elkészült terveket.



Vegyes mezőny alakult ki a fináléra, ahol öt csapat mérte össze tudását. A komplex feladat összetett projektcsoportokat kívánt meg: jellemzően kommunikáció és média szakos diákok jelentkeztek, de tájépítész, településmérnök, építészmérnök, geográfus és szociológus hallgatók is színesítették a csapatokat. Ebből kifolyólag mindenképp tanulsággal szolgált a versenyzőknek az a tapasztalat, hogy a másik szakterület milyen fogásokkal érvényesül a gyakorlatban.

A prezentációkban az eredeti koncepcióktól az egészen elrugaszkodott ötletekig sokféle megoldást láthattunk. A pályamunkák rávilágítottak a kerület kommunikációs hibáira, konstruktív javaslatokat tettek ezek javítására és megoldására. Az időkerethez képest egy-egy csapat meglepően alapos háttérkutatást végzett, de volt olyan csapat is, amelyik komplett, profi látványtervvel készült.  Valamennyien sok tanulsággal távozhattak az eseményről arra vonatkozóan, hogy mi mindent lehet megvalósítani egy projektfeladatban ilyen rövid idő alatt, valamint hogy hogyan lehet mindezt eladni egy szakmai zsűrinek mindössze 10 perces prezentációban.



Leginkább a kommunikációs célok konkrét megfogalmazása mutatta a tényleges, felkészült háttértudást, ennek megfelelően alakult ki a végső sorrend is.
Az első helyezett Egy Kis Pest csapat (Csobod Luca, Kovács Tamás György, Marosi Péter, Varró Anna) kreatív ötletekben gazdag pályázata és színvonalas prezentációja olyannyira elnyerte a zsűri tetszését, hogy az Önkormányzat spontán különdíjjal, egy 4 napos hétvégi nyaralással is díjazta a csapatot.
A második helyezést a Flow City Group (Breiner Flóra, Hajdu Marcell, Kovács Bendegúz, Michelberger Hanna) kapta, akik alapos költségvetési tervvel készültek, míg a dobogó harmadik fokára a The Onion Theory (Bujdosó Beáta Zita, Dengyel Dóra Boglárka, Horváth Máté, Vass Dorottya) állhatott, ők a helyi adottságokra fordítottak külön figyelmet.

A pénznyereményeket a Nemzeti Kulturális Alap Igazgatóságának támogatásával a Magyar Urbanisztikai Tudásközpont, a különdíjat és az ajándékcsomagokat Kispest Önkormányzata biztosította. Kertész Csaba, Kispest alpolgármestere kimondottan hálás volt a konstruktív javaslatokért. Meglepő volt számára az a magabiztosság, amivel a fiatalok az online technikához nyúlnak, számos lehetőségre felhívták a figyelmet, amit eddig az Önkormányzat még nem aknázott ki. Összességében kellemes meglepetést okozott a kerület vezetőinek a versenyzők felkészültsége, meghatódva tapasztalták, mennyi ötlettel rukkolnak elő a fiatalok Kispest kapcsán.



Ongjerth Richárd a Magyar Urbanisztikai Tudásközpont ügyvezető igazgatója felhívta a figyelmet arra, hogy az eddigi Városkommunikációs Mesterkurzusokhoz képest milyen látványos volt a fejlődés. Mindenkit dicsérettel illetett az összefogott, felkészült és profi pályamunkákért. Külön kiemelte, hogy a Városkommunikációs Mesterkurzusok elsődleges célja, hogy a fiatalok rácsatlakozzanak egy már elindult gondolkodásra: a városkommunikáció egy létező szakma, amire komoly piaci lehetőségek épülnek. A résztvevők nem csak egy élménnyel lettek gazdagabbak: ezzel a tudással egy élethivatást alapozhatnak meg a jövőben.

forrás: sajtóközlemény