Szellő, eső, fagy és hó : ezek azok a félig-meddig láthatatlan időjárási elemek, melyek iránt építészete fogékonynak látszik. Valószínűleg azért, mert a beton karakteréhez igen jól passzol a levegő és a víz bármely megjelenési formája.
1. Gyermekmúzeum (Himeyi)
Minden lépés s gyermekkor elkerülhetetlen mulandóságát idézi, amint a medence észrevétlenül tart a horizont felé, ahol felszíne összeolvad a szomszédos víztárolóéval.
2. Templom a vízen (Hokkaido)
A víz tükrének fodrozódása, a fény változékonysága és a sodródó falevelek mind segítenek felfedezni a víz máskülönben észrevétlen mozgását.
3. A kobei kápolna
A kompozíció jellegzetessége az árkád, amely átvezeti a látogatókat a közeli hotelek hétköznapi világából a "megszentelt" világ felé.
4. A Fény Temploma (Ibaraki)
A szakrális épület megfelelő oszcillációját két egymásra kölcsör hatást gyakorló elem okozza, egy statikus és egy dinamikus, melyek egymás kioltására törekszenek. Az első, egy kereszt alakú nyílás a templom falában, a második a folyamatosan változó fénysugár, amely áthatol ezen a nyíláson.
5. Irodalmi Múzeum (Himeji)
Talán ez a legelső Ando féle tervezés, amely átfogó táj karaktert használ, tájképi jellemzőket átvéve a tereprajzi kanyarulatok mindkét oldaláról.
6. Vízi Templom (Awaji sziget)
Mint a japán kultúra más területén is, a természet, ami ez esetben az ovális lótusz-tó dús növényzetében mutatkozik meg, az istenséget fejezi ki.
7. Művészeti Múzeum (St.Louis)
A két épületszárny között egy tükröződő medence fekszik, megteremtve a nyugalom és elmélkedés feltételét.
Időpont: 2008. május 19. 18. óra
Helyszín: HAP Galéria, 1024 Budapest, Margit krt. 24.
Részvételi díj: 3.700,- Ft
Jelentkezés és információ az www.epitesztovabbkepzo.hu honlapon! Telefon: 1/784-1791