Szeged Önkormányzata Fenntartható Városi Mobilitási Terv (SUMP) készítését határozta el 2016-ban, amivel kapcsolatban társadalmi egyeztetésre hívta a környék lakóit és az érintetteket. Rigó Mihály mostani írásában összegzi eddigi cikkeinek vonatkozó mondandóját, így élve a felhívás adta lehetőséggel.
Szeged Önkormányzata Fenntartható Városi Mobilitási terv (SUMP) készítését határozta el 2016-ban. ”E fontos mérföldkő kapcsán – 3 héten keresztül – 2017. június 30-ig várjuk a város és környékének lakói, a gazdasági szereplők, a civil szervezetek és további érintettek észrevételeit a következő helyre: mobilitasiterv@szeged.eu. A társadalmi egyeztetés során beérkező észrevételek figyelembevételével kerülhet sor a Fenntartható Városi Mobilitási terv végleges változatának Közgyűlés és a Támogató Szervezet általi jóváhagyására.” - olvasható a város honlapján.
Élek a társadalmi egyeztetési felhívás lehetőségével, mely lehetővé teszi magánvélemények beküldését a Városhoz 2017. június 30-ig. Mivel borsó is van és még fal is, elhatároztam, hogy hányok egy kis borsót a falra! Véleményemet az alábbiakban vázlatosan fogom leírni. Vázlatosan, mert nem akarom önmagamat ismételgetni. Ha pedig esetleg valakit ugyanez részletesebben is érdekel, akkor az itt találhatja meg a többi, kapcsolódó cikkemet. Ezen dolgozataim egy részét megjelentette városunk havi újságja, a Szeged is.
Ami elfogadhatatlan, az a következő rajz szerinti téves, torz, és majd valamikor nagyon nagy költséggel helyrehozható koncepció:
Elfogadhatatlan a közúti és vasúti – vegyes - forgalomra tervezett híd és annak a szegedi hídfőjébe illesztett ún. intermodális csomópont, magyarul a buszpályaudvar. Amíg ez a két elem a szegedi koncepció része, addig a bírálat tárgyát képező dokumentáció egyéb hibáival nincs is értelme foglalkozni.
Miért elfogadhatatlan? Kiderül Rigó Mihály teljes, vágatlan írásából, mely innen tölthető le.
Rigó Mihály