A Transreflex projekt keretében 17 nagyméretű, tükröző felületű táblát szereltek fel a múzeum emeleti ablakai elé. A különböző módon elhelyezett vasalatoknak köszönhetően eltérő irányban nyitható-zárható táblák visszatükrözik, megsokszorozzák a környező városszövet épületeit, különleges vizuális hatást keltve. A 150 cm széles, 300 cm magas, mozgatható táblák mindkét felületét tükröző módon alakították ki; az északi homlokzatra tizenegy, a keleti oldalra hat tábla került. Az ablakok elé helyezett, árnyékoló funkciót is betöltő elemek balra, vagy jobbra nyithatók, illetve lefelé vagy felfelé dönthetők.
Az installáció a környezet különböző szeleteit tükrözi vissza a nyitás szögének és irányának függvényében. Az így kapott kollázs az épített környezet elemei közül a Magdebrug legrégebbi, ma is álló épületének számító egykori kolostor, valamint a közelben álló, II. világháború után emelt modernista épületek részleteit „vegyíti”. A szemlélő elé táruló látvány „szétrobbantása” és „újraépítése” mindkét irányban működik: kívülről az épületbe és bentről kifelé egyaránt. Zárt állapotban a táblák egy síkot képeznek a homlokzattal, így egyazon felületet tükröznek vissza.
A munkát Szász-Anhalt tartomány művészeti alapítványa (Kunststiftung Sachsen-Anhalt), a közeli Buckauban található, Keresztelő Szent Jánosról elnevezett Berge Kolostor alapítványa (Kloster Bergesche Stiftung), valamint a magdeburgi múzeum baráti köre támogatta.
A tervezőkről
A realities:united irodát egy testvérpár, Jan Edler és Tim Edler alapította 2000-ben. A berlini székhelyű iroda azóta megvalósult projektek és ötletek sokaságával büszkélkedhet, amelyek közös vonása, hogy az építészet, művészet és kommunikáció határmezsgyéjén mozognak. Munkáik között találhatók klasszikus építészeti beavatkozások, de számos művészeti, dizájn és kutatási projektjük is van, amelyek legtöbbje katalizátorként működik bizonyos helyzetekben. A megbízások nagy részét különböző építészirodákkal és intézményekkel szorosan együttműködve valósítják meg. Fő érdeklődési területük az anyagi és elektronikus „valóság” összehangolása, amely kísérleti építészeti projektek sorát eredményezte; nemzetközi hírnevüket ezek a munkák alapozták meg.
Főbb munkáik közé tartozik többek között a grazi Kunsthaus felületén elhelyezett 1000 m2-es, számítógéppel vezérelt fényinstalláció (2003), a berlini Potsdamer Platz 10. irodaház homlokzatán elhelyezett, 1350 m2-es időszakos „SPOTS” fényinstalláció (2005), valamint a MuseumX épülete, Mönchengladbach (2006).