Az Aquincumi-híd és kapcsolódó közlekedési hálózata vonatkozásában részletes megvalósíthatósági tanulmányterv készítésére írt ki nyílt tendert a BKK Budapesti Közlekedési Központ. A tervezési terület a Bécsi úttól a 2-es számú vasútvonal, majd Körvasút mentén a Marcheggi híddal párhuzamosan az M3-as autópálya bevezető szakaszáig tart – derül ki a kiírásból.
Az uniós közbeszerzési közlönyben jelent meg a felhívás, melyben az áll, hogy a tervezésre kijelölt terület a távlati Körvasút mentén kiépülő körút északi szektora. A tervezési területbe beleértendők az új körútba csatlakozó utak azon szakaszai és csomópontjai is, melyekhez elengedhetetlen beavatkozni a közlekedési hálózat működőképessége érdekében.
A két részre osztott tervezési feladat egyik fele egy többtámaszú híd megtervezése, melyre vonatkozóan változatok kidolgozását kéri a kiírás. A feladat másik része a kapcsolódó közlekedési hálózat tervezése, amibe a mikromobilitási, közösségi közlekedési és közúti kapcsolatok nyomvonalána kijelölését is beleértik. A pályázat hangsúlyozza, nem városi autópálya kialakítása a cél, hanem egy városi szövetbe jól illeszkedő új gyűjtő-elosztó körút létesítése.
Az Aquincumi-híd terve a mára Új Duna-híd néven ismertté vált Galvani-híddal együtt született meg, 2018-ban került jogszabályba a két híd megvalósításának szükségessége. Az Új Duna-híd tervpályázatára érkezett munkákról és a tervek kapcsán felmerülő kérdésekről korábban az Építészfórumon is beszámoltunk.
Címlapkép: Új (Galvani) Duna-híd látványterv – tervező: UNStudio, BuroHappold
Készült a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. támogatásával