Évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben egy új északi híd építése Aquincumnál. A tervezési munkával párhuzamosan egy részvételi folyamat is elindult, hogy megismerhessék a budapestiek véleményét, igényeit.
Egy 2017-es kormányhatározat nyomán a Budapesti Közlekedési Központ elindította az Aquincumi híd megvalósíthatósági tanulmányának készítését, a tervezési munkával párhuzamosan pedig egy részvételi folyamat is elindult, aminek első állomása a lakosság igényeinek és észrevételeinek megismerése. A június 13-ig kitölthető kérdőív (és maga a megvalósíthatósági tanulmány is) arra keresi a választ, hogy milyen közlekedési kapcsolatok fejlesztésére van szükség ahhoz, hogy a térségben lakók könnyebben, a kerülőutak csökkentésével elérjék a számukra fontos úticélokat, ugyanakkor a gépjárműforgalomból adódó terhelés ne haladja meg a híd által nyújtott előnyöket. A kérdőív célja, hogy a tervezők megismerhessék az érintett lakosság mindennapos közlekedési igényeit, problémáit, a várható konfliktuspontokat, amelyeket a tervezés során kezelni szükséges ahhoz, hogy a könnyebb közlekedés és a nyugodt, élhető városi környezet igényei egyszerre érvényesüljenek. A BKK már megkezdte az egyeztetéseket a III., IV., XIII. és XV. kerületi önkormányzatokkal, valamint a Budapesti Fejlesztési Központtal is konzultál.
Ahogy a BKK oldalán olvasható, már évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben egy új északi híd építése Aquincumnál, a Pók utca és a Váci út között. Ezen a vonalon az Újpesti vasúti hídon (amit Északi összekötő vasúti hídként szoktunk emlegetni) jelenleg is van vasúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolat a Duna két partja között. Ugyanakkor gépjárművel és helyi közösségi közlekedéssel csak nagy kerülővel lehet elérni az Árpád híd és a Megyeri híd közötti, a Duna átellenes partján lévő területeket. Egy új híd nemcsak az itt közlekedők életét könnyítené meg, hanem a felesleges kerülők megszüntetésével lehetőséget teremtene arra is, hogy további forgalomcsillapító intézkedések mellett csökkenthető legyen a most leginkább túlterhelt területek és egyben a város egészének forgalma, zaj- és légszennyezése. Az évtizedek során azonban sokat változtak a közlekedési szokások és a tágabb lakókörnyezettel kapcsolatos elvárások is, valamint a városfejlesztés irányaira vonatkozó elképzelések.
A Fővárosi Önkormányzat vezetése a fenntartható közlekedésfejlesztés jegyében fontosnak tartja, hogy a híd és kapcsolódó úthálózata ne terhelje indokolatlan mértékben a közvetlenül érintett lakókörnyezetet, és a kapacitások növelése által ne generáljon nagyobb autóforgalmat Budapest egészében sem. A korábbi tervek leporolása helyett szinte nulláról indították el az arról való gondolkodást, hogy milyen közlekedésfejlesztési megoldással lehetne egyszerre javítani a leginkább érintett területen élők életminőségét, és egyben a város egészének közlekedését.
A fenti célkitűzések és a lakossági igények megismerésével a BKK által megbízott tervező több változatban is megvizsgálja a híd és a kapcsolódó közlekedési hálózat várható hatásait, aminek az eredményeit a későbbiekben ismét véleményezheti a lakosság.