Technológia

Új márkajelzéssel változatlanul a vetélytársak előtt a Daikin termékek

2013.03.11. 10:39

A légkondicionálók piacán globálisan piacvezető Daikin tovább erősíti a pozícióit a hazai és a nemzetközi piacon. A folyamatos innováció és az egységesülő arculat világszerte növelik az eladásokat. A magyar piac is a Daikin térnyeréséről árulkodik: a vállalat energiahatékony fűtési, hűtési, szellőztetési és kereskedelmi hűtési rendszerei az ipari és lakossági megrendelők figyelmének fókuszába kerültek.

A japán tőzsdén jegyzett Daikin Industries Limited HVAC (fűtési, szellőztetési és légkondicionáló) rendszerek és berendezések, valamint hőszivattyú és hűtési megoldások vezető globális gyártója. A vállalat csúcstechnológiát képviselő beltéri légkondicionáló berendezéseket és hűtő-fűtő rendszereket kínál kereskedelmi létesítményekben, lakóépületekben és ipari üzemekben való alkalmazásra. A kimagasló energiahatékonysággal rendelkező, széles körben használható, csúcsminőségű rendszerek előállítójaként az 1924-ben, Osakában alapított Daikin mára a világ első számú légkondicionáló gyártójává emelkedett. Fiókvállalata, a Daikin Europe N.V. (DENV) Európa vezető fűtési, hűtési, szellőztetési és kereskedelmi hűtési rendszer gyártójává vált.

Csúcstechnológia a fenntarthatóság szolgálatában – a növekvő takarékosság világszerte a Daikinnak kedvez

A Daikin Europe Group környezettudatos fejlesztéseinek, piacvezető technológiájának köszönhetően évről-évre növelni tudja a teljesítményét. Folyamatosan bővülő termelési és értékesítési kapacitását jelzi, hogy a 2010-es pénzügyi évben 668 millió euró konszolidált profit mellett a Daikin által globálisan realizált 10 268 millió euró bevételből az európai csoport 1809 millió eurós nettó forgalommal és 179,7 millió euró nyereséggel vette ki a részét. A központi székhelyén kívül 5 gyártási telephellyel, 17 partner vállalattal, 5 értékesítési irodával, illetve független forgalmazók, és értékesítők komplex hálózatával rendelkező európai vállalategyüttes több mint 5400 alkalmazottat foglalkoztat. Az európai piacra készülő berendezések közel 80%-át Európában gyártják (Belgiumban, Csehországban és Olaszországban). Japánban fejlesztik és gyártják a gépek elektronikáját, a kompresszorokat és a hűtőközegeket is.
A fosszilis energiahordozók kimerülése és növekvő környezeti erózió világszerte takarékosságra, szakszerű energiafelhasználásra inti a lakossági és az ipari felhasználókat egyaránt. A Daikin igyekszik maga is katalizálni a fogyasztói trendek változását, és az utóbbi években vezető szerepet ért el a környezetet fokozottan kímélő termékek gyártásában. E szemléletet a vállalat az eltérő ökológiai rendszerekhez, felhasználói sajátosságokhoz is adaptálni tudja. A belgiumi Oostende-ben lévő kutatás-fejlesztő központban folyamatosan azon dolgoznak, hogy az európai éghajlati sajátosságoknak megfelelő rendszereket fejlesszenek.

3,7 milliárd dollár értékű akvizíció

Az elmúlt év végén a Daikin bejelentette az Egyesült Államok vezető HVAC (fűtési, szellőztetési és légkondicionáló) gyártója és forgalmazója, a Goodman akvizícióját. A tranzakcióval a Daikin a Goodman teljes tőkéjének birtokába került. Az akvizíció értéke eléri a 3,7 milliárd dollárt. A felvásárlással a Daikin tovább növelte a súlyát a hűtési és fűtési berendezések, illetve a légkondicionálók gyártásának és értékesítésének globális piacán. A brand egységes megjelenését szolgálja az eddig világszerte önálló márkanévvel forgalmazott McQuay szellőztetési és légkondicionáló berendezések értékesítéséhez kapcsolódó stratégiai váltás is. A 2006-ban a Daikin birtokába került amerikai gyártó, a McQuay termékeit Daikin név alatt forgalmazzák tovább.

A felvásárlásoknak köszönhetően a Daikin szélesebb termékskálával, és kiterjedt értékesítési hálózattal tud megjelenni a HVAC rendszerek és berendezések összességében 91,5 milliárd dolláros nemzetközi piacán.

A fűtéstechnika óriása - az Audi, a SPAR és a Sümegi vár is a Daikin rendszert választotta

A magyarországi Daikin képviseletet 1991-ben jött létre, és 2001. óta működik az osztrák székhelyű Daikin Airconditioning Central Europe GmbH leányvállalataként. A képviselet immár tizenkét éve forgalmaz levegő-víz és levegő-levegő hőszivattyúkat, valamint klímaberendezéseket és folyadékhűtőket. A Daikin McQuay Magyarország Kft. 2,369 Mrd. Ft forgalmat bonyolított a 2011-es évben, amivel a piacvezetők közé tartozik a magyar piacon.

A javuló magyarországi mutatók a terjesztői hálózat és a termékpaletta együttes bővülése az elmúlt év során fenntartható növekedési pályára állította a magyarországi képviselet tevékenységét. Ennek megfelelően a március 31-én lezáruló 2012-es üzleti évben több mint 10% növekedés valószínűsíthető. A jelenleg hozzávetőlegesen 70 cégből álló viszonteladói partnerhálózat, illetve a legnagyobb gépészeti vállalkozó cégekkel ápolt prosperáló kapcsolat a Daikin termékskáláját megkerülhetetlenné tette a hazai ipari és kereskedelmi felhasználók körében. Ennek köszönhetően a cég magyarországi referenciái között a győri Audi éppúgy megtalálható, mint a vendéglátás, a turizmus és a legnagyobb kereskedelmi láncok számos kulcsfontosságú hazai szereplője. A Driving Camp és a Kolping Hotel mellett a Spar is a Daikin rendszereit választotta, sőt a Sümegi várban is a piacvezető termékeivel gondoskodtak a megfelelő hőmérséklet takarékos és környezetkímélő biztosításáról.

Növekvő magyarországi kereslet az energiapiac változásai miatt
Az emelkedő energiaárak és környezetvédelmi szabályozásban bekövetkezett számos változás az ipari szereplőket Magyarországon is a hatékonyságot illető elképzeléseik újragondolására késztetik. A megváltozott körülményekhez igazodó stratégiák sarkalatos eleme a takarékos energiagazdálkodás, amely a vállalati HVAC rendszerek hatékonyságot növelő átalakítását is elkerülhetetlenné teszi. Az élesedő versenyben a magyarországi Daikin képviselet rugalmas, növekedésorientált szemlélettel tud megfelelő válaszokat adni, ezért a következő évben folytatódik az értékesítési hálózat bővítése. A növekvő lakossági eladások mellett a gyarapodás fókuszában olyan innovációk állnak, amelyek az elsősorban hotelek, irodaházak, és bankok klimatizálására kifejlesztett direkt elpárologtatású, VRV rendszerek működését teszik miden korábbinál gazdaságosabbá és korszerűbbé.

A Daikin nemzetközi értékesítési stratégiája részeként az eddig McQuay márkanév alatt értékesített termékeket 2013. április 1-től immár Magyarországon is Daikin névvel forgalmazzák tovább. A mostani névváltoztatás a cégnek kiemelt piaci pozíciót biztosító megszokott termékpaletta összetételét nem érinti, az egységes Daikin elnevezés a magas minőségű termékek könnyebb beazonosíthatóságát szolgálja. A váltással összhangban a magyar képviselet az eddigi Daikin McQuay Magyarország Kft. helyett április 1-től a Daikin Hungary Kft. nevet viseli majd.

„Nagy öröm számomra, hogy a mostani változtatással ismételten kifejezésre juttathatjuk azt az egységes, a cég valamennyi innovációs tevékenységét jellemző környezettudatos szemléletet, amelyet a Daikin név világszerte jelent. Szeretném, ha a termékeink márkajelzése az energiahatékonysággal, a csökkenő környezetterheléssel és a megújuló energiákkal kapcsolatos forradalmi megoldásokkal forrna össze Magyarországon is.” – hangsúlyozta Zuggó Balázs, a Daikin Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.