Az első kör alapján a BKK elvetette azokat a változatokat, amelyek az autópálya jellegű, nagy autóforgalmú híddal és utakkal számoltak, környezetvédelmi szempontból nem támogathatóak, régészeti területet sértenének, nem illeszkednek a város hosszútávú fejlesztési céljaihoz és túlzottan költségesek. A mostani kérdőívben bemutatják a vizsgált alternatívákat, azok előnyeit és hátrányait is.
Újabb kérdőívben kéri ki a fővárosi önkormányzat a budapestiek véleményét a leendő Aquincumi hídról - adta hírül közösségi oldalán Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke.
Egy új északi híd építése már évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben, amely Aquincumnál, a Pók utca és a Váci út között épülhet. Ahogy Balogh Samu felhívta rá a figyelmet: rövidebb, gyorsabb utazásokat tenne lehetővé Budapest északi területei között, illetve segítené az egykori ipari-vasúti barnamezős területek fejlesztését is. A BKK a fővárosi önkormányzat megbízásából részletes megvalósíthatósági tanulmányt készíttet a hídról, ami segít eldönteni, hogy szükséges-e egy új híd megépítése Óbuda és Újpest között, és ha igen, milyen kialakítással és kapcsolódó úthálózattal. A tervezési munkával párhuzamosan egy részvételi folyamat is elindult, hogy megismerhessék a budapestiek véleményét, igényeit.
Erről tavaly mi is beszámoltunk: a májusban indított első kérdőív arra kereste a választ, hogy milyen közlekedési kapcsolatok fejlesztésére van szükség ahhoz, hogy a térségben lakók könnyebben, a kerülőutak csökkentésével elérjék a számukra fontos úticélokat, ugyanakkor a gépjárműforgalomból adódó terhelés ne haladja meg a híd által nyújtott előnyöket. Az akkor született részletes eredményeket itt lehet elolvasni. Ahogy a kabinetfőnök is kiemelte bejegyzésében: "A társadalmi egyeztetés első köre alapján a BKK elvetette azokat a változatokat, amelyek az autópálya jellegű, nagy autóforgalmú híddal és utakkal számoltak, környezetvédelmi szempontból nem támogathatóak."
A mostani kérdőív arra irányul, hogy a budapestiekkel közösen határozzák meg az esetleges új híd és a kapcsolódó úthálózat szerepét, feladatát. Az észrevételeket június 8-ig várják ezen a felületen, ahol megismerhetőek a vizsgált változatok hatásai, előnyei és hátrányai is. Az alternatívák az alábbiak:
A további részletes vizsgálatra kiválasztott változatról a kérdőívet kitöltők véleménye alapján, az érintett kerületi önkormányzatokkal egyeztetve születik döntés.