Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

Vásárlás szlovák módra - Aupark Košice

2011.08.17. 11:04

”Meghallgatunk, gondolkodunk, létrehozunk és megvalósítunk” - ez a fő mottója a Juraj Jančina vezette Jančina Architekti építészirodának, melynek munkatársai Aupark Košice néven új bevásárlóközpontot terveztek Kassára. A komplexum létrehozásakor cél volt, hogy a tiszta, egyszerű, könnyen megjegyezhető kialakítás segítségével a bérlők a szolgáltatásaikat áttekinthető, kifinomult módon mutathassák be.

Kassa új bevásárlóközpontjáról
Az Aupark Košice olyan új bevásárló- és szórakoztatóközpont lesz hamarosan Kassán, mely a regionális jelentőségű külvárosi bevásárlóközpontok összes előnyével rendelkezik. Elrendezése minden bérlő számára lehetővé teszi, hogy a teljes árukínálatot és szolgáltatásokat könnyen áttekinthető, kifinomult módon mutathassa be. Már az első látogatás alkalmával meggyőződhetnek arról a látogatók, hogy az Auparkban minden szükséges bevásárlást el tudnak intézni egy helyen, ahol széles árukészlet és az összes alapszolgáltatás várja őket.

 

 

 

Az építészeti kialakítás és az alaprajzi elrendezés tiszta, egyszerű, könnyen megjegyezhető, a koncepció a teljes nyitottságon alapul – az átláhatóságot a hatalmas üvegablakok biztosítják. Az egyes üzleteket árkádos bevásárlóutca fűzi fel, amit az épület teljes hosszában egyenes galéria oszt több szintre. Az első emelet szolgáltatásaihoz mozgólépcsőkön, liftekkel és lépcsőkön egyaránt fel lehet jutni, kényelmes megközelítést biztosítva. A bevásárlóközpont a történelmi városmag közelében helyezkedik el, gépkocsival, tömegközlekedéssel, gyalogosan vagy biciklivel egyaránt könnyen elérhető. Több mint 1095 parkolóhely található a kétszintes mélygarázsban, természetesen megfelelő számú mozgássérült hellyel kialakítva.

 

 

 

Az Aupark bérlő területeinek átfogó megoldása egyszerű formákon és jól megjegyezhető mintákon alapul. Építészeti tömegformálás tekintetében az Aupark Košice két fő elemből áll, melyeket vizuálisan is felosztottak kereskedelmi, szórakoztató, vendéglátási és adminisztratív tornyokra. Minden tömeget építészetileg hangsúlyoz színe, transzparenciája és homlokzati kiosztása. A bevásárlóutca egy háromszintes épületből áll. Az első elem a régi városrész felé, nyugatra tekintő szárnyban van, a második délre tájolt, míg kelet felől egy osztott homlokzatú kubust illesztettek a többemeletes irodaépület tömegébe.

Az építészirodáról
Mióta 1992-ben Juraj Jančina építész megalapította, a Jančina Architekti iroda célja az, hogy ügyfelei részére átfogó szolgáltatásokat nyújtson az építészet, belsőépítészet, grafikus tervezés, városépítészet, mérnöki szolgáltatások és projektmenedzsment terén. A cég elsőrendű feladata, hogy a megbízók álmait megvalósítsa, miközben esztétikus és praktikus környezetet teremt az emberek számára. Ezen túl az iroda megkísérli napjaink építészetének határait kitolni a kutatás, elméleti tanulmányok, illetve az új technológiákon alapuló kreatív javaslatok segítségével.

 

 

 

„Új, modern világban alkotunk, miközben tiszteletben tartjuk a régit is, s célunk, hogy a közterületek jelentőségét emeljük. A rendelkezésünkre álló új anyagok és technológiák elképesztő szabadságot nyújtanak kreatív fantáziánk számára. Hiszünk benne, hogy tiszteletben kell tartani a felsőbb törvényszerűségeket, hatásokat és befolyásokat, miközben olyan munkát hozunk létre, mely illeszkedik környezetébe mint egészbe. Keressük a funkció és forma közötti harmóniát, hogy az emberek élvezhessék az életet, munkát és szabadidőt, amit az általunk létrehozott környezetben töltenek el. Végül reméljük, ez a felfogás egyre jobban áthatja az épület életét, miközben megfelelően szolgálja célját és az esztétikai követelményeknek is megfelel.”

A Jančina Architekti csapatába több mint 40 szakember tartozik, így képesek bármilyen léptékű projekt kidolgozására, legyen szó a belsőépítészettől, építészeti megoldásoktól a nagy városépítészeti feladatokig bármiről. Az általuk nyújtott szolgáltatások sikere, és megbízóik álmainak hatékony megvalósítása a birtokukban lévő tudás és a korábbi munkák során gyűjtött tapasztalatok által biztosított, akár lakó-, akár kereskedelmi, akár vegyes rendeltetésű épületről van szó. Az egységes, jól koordinált szakértői csapat mindig rugalmasan tud a változó körülményekre válaszolni és magas minőséget nyújtani még a szűkös időkben is. Ebben látják erősségüket, és ügyfeleik bizalma a bizonyíték, hogy a preciz munka és felelős hozzáállás mindig pozitív visszajelzést kap. Mottójuk „Meghallgatunk, gondolkozunk, létrehozunk és megvalósítunk“.

A tervezőiroda által rendelkezésre bocsátott anyagot fordította: Gaschler-Gyeviki Nóra


Aupark Košice Shopping Center

vezető tervező:  Ing. arch. Juraj Jančina, Ing. arch. Igor Mazúch - Jančina Architekti

tervezés éve: 2008
kivitelezés éve: 2011
bruttó szintterület: 20164 m2