Befejeződött a design szakma éves hazai seregszemléje, a Budapest Design Week és központi eseménye, a több mint 100 hazai és régiós kortárs alkotót bemutató 360 Design Budapest című kiállítás. Aki nem tudta meglátogatni a Nyugati pályaudvar épületében lévő tárlatot, az online még megtekintheti a hivatalos oldalon.
Idén több mint 20 000-en látogatták meg a Budapest mellett Pécsett és Sopronban megrendezett közel 130 design programot. A design hét központi eseménye, a Red-dot díjas 360 Design Budapest pedig látogatói rekordot döntött: 5000 érdeklődőt vonzott a közel 300 designterméket, illetve ipar- és képzőművészeti alkotást felvonultató kiállítás.
A Budapest Design Week során a fővárosban 109, míg Pécsett 11, Sopronban 7 program várta a design iránt érdeklődőket. Az október 10. és 20. között megrendezett eseménysorozat alatt nemcsak kiállításokon lehetett felfedezni a magyar kreatívipar újdonságait, hanem előadásokon, könyvbemutatókon, vásárokon és aukciókon is részt lehetett venni, sőt a vállalkozókedvűek egy-egy designer vezetésével saját designtermékeket is készíthettek. Emellett műhely bejárások, gasztro- és zenei programok, valamint divatbemutatók is színesítették a programkínálatot.
Míg a Budapest Design Week kifejezetten a hazai márkáknak nyújtott bemutatkozási lehetőséget, a design hét központi eseménye, a 360 Design Budapest kiállítás a legkiválóbb hazai alkotók mellett holland, ukrán, szlovák, cseh, lengyel és osztrák designerek termékeit is prezentálta. A kiállított tárgyak innovatív tervezési megközelítéseket, kézműves technikákat, fenntartható technológiákat vagy az alkotók egyedi know-how-ját mutatták be, mindemellett a legmodernebb gyártási módszereket is sok esetben ötvözték.
Az ötödik alkalommal megrendezett, számos hazai és nemzetközi díjjal kitüntetett tárlaton közel 300 bútort, lakberendezési kiegészítőt, illetve ipar és képzőművészeti alkotást tekinthettek meg az érdeklődők. Az exkluzív tárlatvezetéseken keresztül egy-egy elismert iparági szakember, művész, zenész, író vagy költő személyes történetein keresztül ismerhették meg a látogatók a kortárs tárgykultúrát bemutató tárlatot.
A kiállítást szervező Magyar Divat & Design Ügynökség a kiállítás kapcsán célul tűzte ki, hogy minél szélesebb körben megismertesse a közönséggel a design- és kreatíviparban rejlő lehetőségeket, a kortárs és kulturális értékek sokszínűségét. A 360 Design Budapest azon túl, hogy a kortárs formatervezés egyik meghatározó helyszíne, a tudásátadásnak és az iparági versenyképesség növelésének is az eszköze kíván lenni. A kreatív ágazatok szereplői közötti együttműködések ösztönzését szem előtt tartva a szakképzési és felsőoktatási intézmények tanulói és oktatói is meghívást kaptak a rendezvényre. Összesen 7 szakoktatási és szakképzési intézményből 230 tanuló és egyetemi hallgató érkezett, hogy élményalapú tárlatvezetéseken keresztül kapjon betekintést a kortárs design irányzataiba és meghatározó szereplőinek munkásságába, ezáltal pedig a szektor versenyképességéről és karrierlehetőségeiről is képet szerezhettek a jövő generációjának képviselői. A 360 Design Budapest emellett a tervezőknek és gyártóknak is találkozási lehetőséget teremtett. A ´Meet the Designer and Manufacturer´ program a szakmai együttműködések, diszkurzusok létrejöttét segítette, ugyanakkor a kiállítás látogatói személyesen is megismerhették a kedvenc designmárkáikat az esemény keretében.
Aki a Nyugati Pályaudvar patinás épületében lévő tárlatot nem tudta meglátogatni, online még megnézheti ezen a linken.