| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épülettervek/Hallgatói terv

FSH 2012 V.I.P-pavilon tervpályázat - megosztott I. díj, Ferenczi Huba

1/5

Alaprajzok - tervező: Ferenczi Huba

Helyszínrajz - tervező: Ferenczi Huba

Homlokzatok - tervező: Ferenczi Huba

Látványterv - tervező: Ferenczi Huba

?>
Alaprajzok - tervező: Ferenczi Huba
?>
Helyszínrajz - tervező:  Ferenczi Huba
?>
Homlokzatok - tervező:  Ferenczi Huba
?>
Látványterv - tervező:  Ferenczi Huba
?>
1/5

Alaprajzok - tervező: Ferenczi Huba

Helyszínrajz - tervező: Ferenczi Huba

Homlokzatok - tervező: Ferenczi Huba

Látványterv - tervező: Ferenczi Huba

FSH 2012 V.I.P-pavilon tervpályázat - megosztott I. díj, Ferenczi Huba
Épülettervek/Hallgatói terv

FSH 2012 V.I.P-pavilon tervpályázat - megosztott I. díj, Ferenczi Huba

2012.03.05. 13:40

Projektinfó

Földrajzi hely:
Győr, Magyarország

Építészek, alkotók:
Ferenczi Huba

A FORMULA STUDENT HUNGARY 2012 Verseny-V.I.P Pavilon tervezésére kiírt pályázaton a zsűri két tervet részesített első díjban. Ferenczi Huba, a BME Építészmérnöki Karának hallgatója koncepciójában egy, a pálya felett átívelő, transzparens, konzolos híd-épületet vázolt fel, ahonnan minden meghívott vendég számára jól nyomon követhető és élvezhető a verseny.

Koncepció

A koncepcióalkotás folyamatában a legfontosabb szempontnak a pálya minél hatékonyabb és élvezetesebb belátását tekintettem, mert nincs annál rosszabb, ha egy izgalmas versenyt különböző okok miatt nem láthatunk.

Magától értetődő volt a lelátó pálya fölött átívelő „hídjára" való szerkesztése. Az élményt gazdagítja a híd transzparens (több rétegű üveg, vagy plexi) padlója, amely teret enged a lábak alatt elsuhanó járművek megtekintésére. A lelátó kiemelt pozícióját fémvázas, könnyűszerkezetű, mobil, lépcsőzetes lelátók bővítik, ahonnan mindenki a saját magasságának megfelelően követheti nyomon a pályán zajló küzdelmeket. A híd végében a sajtó és média munkatársai kaphatnak helyet, ezzel is emelve a szervezés és a verseny minőségi színvonalát.

 

Alaprajzok - tervező: Ferenczi Huba
1/5
Alaprajzok - tervező: Ferenczi Huba

Helyszínrajz - tervező:  Ferenczi Huba
2/5
Helyszínrajz - tervező: Ferenczi Huba

 

 

A jó panoráma ugyanakkor nem csak a nézőknek adatik meg, hanem a V.I.P. szektor tagjainak is, akik a bár nyitható ablakain keresztül tekinthetnek le a versenyre, a légkondicionálással is ellátható helyiségből. Ugyanez vonatkozik a földszintre kerülő „Evenet control" munkatársaira is, akik egy egész homlokzatnyi üvegfelületen keresztül ellenőrizhetik a verseny lebonyolítását.

A koncepcióalkotásban a második legfontosabb lépés az épület költséghatékony szerkezetére, szállíthatóságára és könnyű kivitelezésére irányult. Az épület váza - mint egy partra vetett hüllő -  finom, karcsú és dinamikus természetességével száll versenybe a kor modern technikájával és formáival. A vázszerkezetet alkotó sarkított háromszögek 3 m-es, szabályosan kiosztott állásokban helyezkednek el, amelyeket fent - a csúcsban - taréjszelemen fog össze, illetve lent - a födémben - andráskeresztek merevítenek. A merevítést a homlokzatburkoló táblák - például fém fegyverzetű, festett, felületkezelt (polírozott) szendvicspanelek - is segítik, amelyek az üvegfelületekkel együtt attraktív, mozgalmas, de mégis egységes megjelenést biztosítanak az épületnek.

 

Homlokzatok - tervező:  Ferenczi Huba
3/5
Homlokzatok - tervező: Ferenczi Huba

Látványterv - tervező:  Ferenczi Huba
4/5
Látványterv - tervező: Ferenczi Huba

 

 

A szállíthatóság érdekében a háromszög-keretek felezhetőek és a helyszínen csavarozhatóak egységgé - ez utóbbit szolgálja az egységes bordarendszer a földszinten, illetve a V.I.P. szektorban. A konzolt, „hidat" alátámasztó, diafragmákkal erősített acél tartóoszlopok széles, méretezett talppal támaszkodnak a talajra. A födémre kerülő beltéri álpadló-rendszer bordázatra fektethető, ezáltal megkönnyíti az elektromos kábelezést. A mellékhelyiségek beltéri, saját gyűjtőtartállyal ellátott kabin WC-k, amelyek az épület szerelésénél daruval beemelhetőek. Szellőztetésük a tetőpaneleken keresztül, elegáns módon biztosítható.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.