Az 1937-re elkészült vasbeton ív 37 méteres magasságban, 46 méteres nyílással hidalja át a Séd-patakot, 2005 óta áll műemléki védelem alatt. Felújítására idén nyáron írt ki közbeszerzést a város.
Október 11-én arról tájékoztatott a veszprémi önkormányzat, hogy megkezdődnek a Szent István Völgyhíd felújítási munkálatai, a viadukton a szakemberek a betonszerkezetek sóvédelmét, a csapadékvíz elvezetést, a dilatációs hézagokat és az útpálya kopórétegét javítják.
Ahogy azt tavaly nyári galériánkban is felidéztük: habár az 1930-as évekre a vasbeton már viszonylag széles körben elterjedt, a veszprémi Séd-völgy áthidalására még rendhagyó választás volt, hiszen az évszázados város képét meghatározó, modern építményről volt szó. A felsőpályás vasbeton ívhíd terveit Folly Róbert készítette, akinek nevéhez számos vasbeton szerkezet kötődik, például a budapesti városmajori templom, a lóversenypálya lelátói és a veszprémihez hasonló, de annál is nagyobb varasdi völgyhíd.
Az 1937-re elkészült vasbeton ív 37 méteres magasságban, 46 méteres nyílással hidalja át a Séd-patakot, 2005 óta áll műemléki védelem alatt. Az ív csúcspontján az építés idején csuklót alakítottak ki, hogy a merev tartók lekövethessék a kizsaluzás utáni esetleges kisebb süllyedést. Később a csuklót kibetonozták, és a szerkezet hagyományos, befogott ívként működik. A híd középső szakasza valójában három, közvetlenül egymás mellé épült szerkezet, amelyek a kis mértékben eltérő teherviselés és a hőtágulás miatt nem kapcsolódnak egymáshoz.
A város honlapján korábban azt írták, a 187 méter hosszú völgyhíd hosszú évtizedeken keresztül, egészen a körgyűrű megépüléséig a 8-as főút része volt. A szerkezet a mai napig a város közlekedésének egyik megkerülhetetlen eleme, összeköti a Dózsavárost a Jeruzsálemheggyel és azon keresztül a belvárossal. A felújításra idén nyáron írtak ki közbeszerzést, amelynek leírása szerint a kivitelező feladatai közé tartozik majd többek között a korróziós károsodások javítása, az út kopórétegének cseréje, a hídpálya aszfaltdilatációs szerkezetének cseréje, a vízelvezető ejtőcsövek javítása és cseréje, a víznyelők tisztítása, a járdák felújítása, korlátok sérült elemeinek javítása vagy cseréje, a beton vizsgáló lépcső indító szakaszának meghosszabbítása, a híd alatti és melletti meredek rézsűoldalak tájkertészeti kialakítása. A közbeszerzés eredményét október közepén tették nyilvánossá az uniós értesítőben.