Telepítés, az épületek elhelyezési elvei
A metróaluljáróból érkező gyalogos forgalom iránya adja meg a telepítés fő tengelyvonalát. Az irodaházak a tömbtelek határvonalára illesztve helyezkednek el, közöttük négyzet formájú belső tér alakul ki, ez a „campus” nagy összefüggő zöldterülete.
A szabadon álló épületek között minden irányból betekintés nyílik, a park az autópálya felől is látható, vonzerőt jelent az itt dolgozók és az erre haladók számára is, védett, gépkocsiforgalomtól mentes városi térként működik. A terület alatti mélygarázs fölé változó vastagságú, 1.1 - 2.5 méter közötti talajfeltöltés kerül, ez teszi lehetővé a park hullámzó felszínű, változatos domborzatának kiképzését.
A tér közepén tó helyezkedik el dombbal körülvéve, vízforgató, levegőztető funkciót betöltő szökőkúttal. Az irodaházak földszintjén létesített éttermek, kávézók teraszai a belső térre, parkra tájoltak.
Ütemezés
Öt irodaépület szerepel a terven, az irodapark ennek megfelelően öt építési ütemben valósítható meg, az épületek jele azonos az ütemezés sorrendjével. Először az autópálya melletti legjobban látható telekrész épül be.
Funkció, alaprajzi rendszer
A földszinten szolgáltató és kereskedelmi funkciót ellátó bérlemények kialakítása várható, az irodaparkban dolgozó mintegy 10.000. ember ellátásán kívül igény van a környéken lakók – dolgozók és az erre közlekedők kiszolgálására is.
A bérirodaházak főbejárata többszintes előcsarnokba, üvegezett fedésű átriumba vezet. A bérleményi területek ablakai az épületek közötti parkra és a belső átriumra nyílnak.
Az alaprajzi rendszer a bérlői igényeket maximálisan követni tudja, lehetőség van nagyterű, vagy cellás iroda, nagy bérlős (székház-) épület és a kis bérlős bérirodaház funkcióra is.
Magasházaknál előteres füstmentes lépcsőházakat és biztonsági liftet ír elő a tűzvédelmi rendelet, a szinteket legalább két tűzszakaszra kell osztani. Ez is indokolja, hogy épületenként általában két vertikális közlekedő blokkot tervezünk.
Tömegformálás
Az egyes bérirodaházak több, különböző magasságú épülettömeg együtteseként alakulnak ki. A tervezett épületek az engedélyezési fázisban lévő szabályozási terv megengedett 30 / 45 / 55 méteres építmény-, illetve épületmagasságait nem lépik túl, ez alól csak a metróállomás közelében elhelyezkedő toronyház kivétel 110 méteres épületmagasságával.
HAP Tervezőiroda Kft.
vezető tervező: Balázs Dénes
munkatársak: Vörös Gábor, Király Zsófia, Kováts Enikő, Szné Nagy Mariann, Béres Gergely, Rózsa Károly, Hollósi Lajos