| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Design/Formatervezés

Rekord nézőszámmal zárult a Velencei Képzőművészeti Biennále

1/1

Fotó: Rosta József

Hirdetés
?>
Fotó: Rosta József
1/1

Fotó: Rosta József

Rekord nézőszámmal zárult a Velencei Képzőművészeti Biennále
Design/Formatervezés

Rekord nézőszámmal zárult a Velencei Képzőművészeti Biennále

2017.11.30. 09:30

Cikkinfó

A Design rovatot támogatja a 

Földrajzi hely:
Velence (It)

Cég, szervezet:
Ludwig Múzeum

November 26-án befejeződött az 57. Velencei Képzőművészeti Biennále, amely látogatottsága igén is rekordot döntött: a kiállítást több mint 615 ezer látogató kereste fel. Magyar szempontból az idei Biennále legfontosabb fejleményeként értékelhető, hogy több évtized után újra voltak magyar meghívottjai a központi kiállításnak.

"A Biennále akkor teljesíti be a küldetését, ha a saját útját, keskeny ösvényét járja, felszerelve magát és a látogatókat a megfelelő fegyverzettel, hogy elkerüljék a kísértéseket, a banalitásokat és a konformizmusokat; hogy feltárhassák a különféle igazságokat, amelyeket a művészek közvetíteni akarnak." – fogalmazott a zárás alkalmából Paolo Baratta, a Biennále elnöke, kiemelve a nemzeti pavilonok meghatározó szerepvállalását abban, hogy "gazdagítsák a szólamok sokaságát".

A kiállításon 86 ország vett részt, a Viva Arte Viva címet viselő központi kiállításra – melynek főkurátora a Centre Pompidou vezető kurátora, Christine Macel volt – 120 művész kapott meghívást. A legjobb nemzeti pavilonnak járó Arany Oroszlán-díját Németország pavilonjában kiállító Anne Imhof Faust-projektje nyerte, míg a főkurátori kiállítás legjobb művészének járó díjat a német Franz Erhard Walthernek ítélte a nemzetközi zsűri.

A magyar pavilonban Várnai Gyula Peace on Earth! című kiállítása volt látható Petrányi Zsolt kurátor rendezésében. A magyar kiállítást május 12-én Balog Zoltán miniszter és Brigitte Franzen, az aacheni Irene und Peter Ludwig Stiftung igazgatója nyitotta meg. "A magyar kiállítás fogadtatása nagyon jó volt, komoly sajtóvisszhangja volt a projektnek. Mind a szakmai, mind a nagyközönség jól rezonált Várnai installációjának felvetéseire, az utópiák szükségességének kérdéskörére." – összegezte Fabényi Julia nemzeti biztos, a kiállítást szervező Ludwig Múzeum igazgatója.

"Az idei Biennále igen mozgalmas és eredményes volt számunkra. A nemzeti pavilon kiállítása mellett két külön programhoz is csatlakoztunk: az Artist’s Practice programban Várnai Gyula és Hajas Tibor alkotói praxisáról filmet készítettünk, melyet a Biennálén is bemutattak, és részt vettünk az Unpacking My Library programban is. Ennek elkészült a bővített magyar változata, a Magyar Pavilon (1986–2017) virtuális könyvtára is, mely a Ludwig Múzeum könyvtára üvegfalán és honlapján böngészhető.

Májusban a Római Magyar Akadémiával együttműködve Rómában egy gyűjteményi kiállítással hívtuk fel a figyelmet az idei magyar szereplésre. Tovább bővült a múzeum Biennále-archívuma: 30 kurrens és értékes archív kiadvánnyal – köztük olyan különlegességekkel, mint az 1968-as Velencei Biennále katalógusa – gyarapodott a múzeum könyvtára. A Biennále népszerűsítése érdekében a múzeum blogjára izgalmas tudósítások kerültek fel, köztük az utolsó egy Christine Macel főkurátorral készült interjú Hajas Tibor velencei szerepléséről.

Magyar szempontból az idei Biennále legfontosabb fejleményeként értékelhető, hogy több évtized után újra voltak magyar meghívottjai a központi kiállításnak. Hajas Tibor (1946–1980) részvételét a Ludwig Múzeum koordinálta. A fiatalon elhunyt művész fotóakció-tablói egy különleges műtárgyvédelmi technikával kerültek Velencébe. A múzeum rendelkezik a legnagyobb Hajas-gyűjteménnyel, melyet idén egy további jelentős mű, a Tumo II. megvásárlásával gyarapítottunk. Bízunk benne, hogy a Biennále hozadékaként egy Hajas-mű egy vezető nyugat-európai múzeum gyűjteményébe kerülhet." – fogalmazott a nemzeti biztos.

Várnai Gyula kiállítását december 9. és január 14. között a Ludwig Múzeumban a hazai közönség is megtekintheti.

forrás: sajtóközlemény

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.