A dizájn expók megrendezése lassan közhellyé válik, és ez azt is jelenti, hogy a kiállítások résztvevőitől elvárják, hogy egyre kreatívabbak legyenek, és minél érdekesebb módon állítsák ki anyagaikat, hogy egyáltalán kitűnjenek a tömeges kiállításokon.
A kiállító cégek egyre több pénzt költenek ideiglenes kiállítóhelyeikre. A nemrég megrendezett milánói Salone Del Mobile expón például nagyon látványos standokat állítottak fel.
Nemzetközi szinten is kiemelkedőnek bizonyultak a következő standok:
A Fujitsu egy kivilágított buborékkal jelentkezett. A Fujitsu a bolygószerű standon alternatív univerzumot kínált a látogatók számára hatalmas grafikákkal és képekkel.
A Daimler-Chrysler autógyár Almut Weinecke-Ludwig-ot bízta meg motorsport témájú utazó kiállításának megtervezésével. Az installációban, amely Berlinben szerepelt először, egy laminált lemezekből összeállított versenypálya is megépítésre került.
A japán tervező, Tokujin Yoshioka elképesztő installációt késztett tavaly a Lexus autógyár számára Milánóban. Több mint 7OO km hosszú alakítható, átlátszó akrilszálból egy háromszög alakú alagutat hoztak létre, amelynek végén természetesen legújabb autójuk állt kivilágítva.
A ‚Comfort Sphere‘ (komfortszféra) koncepciója újdonságnak számít a kiállítások világában. Eero Aarnio 1963-as gömbszéke által inspirálva a komfortszféra intim, otthonos kiállítóteret takar, a legújabb hi-fi és multimédiás berendezésekkel felszerelve. Az ilyen jellegű standokon érzékszerveink elcsábítására és idő- és térérzékelésünk egy másik univerzumba való átemelésére építenek.
Forrás: coolhunter