Elkészültek a Rákosrendező fölötti híd és kapcsolódó úthálózatát tartalmazó tanulmánytervek – jelentette be Vitézy Dávid a közösségi oldalán. A beruházás előkészítésének a Városliget autómentesítésének szándéka adott apropót, de az új híd az Angyalföld és Zugló közötti villamosos, trolibuszos, közúti, kerékpáros és gyalogos kapcsolatok, a vasúti átszállópont miatt is kiemelt jelentőségű – fogalmazott a BFK vezérigazgatója.
Ez év januárjában számoltunk be róla, hogy a Városliget környezetének közlekedésére írt ki közbeszerzést a Budapest Fejlesztési Központ, a tervezést pedig idén májusban kezdte meg a Speciálterv Építőmérnöki Kft. A fejlesztések központi elemének ekkor a Rákosrendező pályaudvara fölé tervezett hidat jelölték ki, ami tehermentesítheti a Hungária körutat és hozzájárul a Kós Károly sétány autómentesítéséhez is.
A BFK megbízására a hidat és térségét tervező Speciálterv és a Mexikói úti P+R-t tervező KÖZTI vezetőivel közösen tartottak tervbemutatót Angyalföld, Zugló és a Fővárosi Önkormányzat vezetői számára. Az egyeztetésen részt vett a BFK, a MÁV és a tervezők képviselői mellett a Főváros részéről Erő Zoltán főépítész, a BKK - Budapesti Közlekedési Központ, a BKV Zrt. és a Budapest Közút szakemberei, Horváth Csaba, Zugló polgármestere és a kerület főépítésze, Borbély Ádám zuglói önkormányzati képviselő, illetve Csiga Gergely, a XIII. kerület alpolgármestere és a kerület főépítésze is – derült ki Vitézy Dávid bejegyzéséből.
A projekt legfontosabb része a Rákosrendező vasútállomás feletti híd, illetve a nagykapacitású parkolóházak megépítése a Mexikói úti metróvégállomásnál, ugyanakkor kiemelt cél a környezetrendezés, a közlekedési módváltás elősegítése, továbbá a vasút és a gyorsforgalmi út terület elválasztó hatásának a megszüntetése. A fejlesztéssel új átkelési pont jöhet létre Angyalföld és Zugló, Budapest két legnépesebb kerülete között új villamos-, és trolibusz vonalakkal számolva, a közúti és kerékpáros lehetőségek fejlesztése mellett. A projektnek fontos célja az is, hogy a Városligetből kikerüljön az M3-as forgalma.
A Szegedi út vonalától némileg északra elhúzva egy új ívhíd építését javasolják a tanulmánytervek, közbenső letámasztás nélkül, hogy az a jövőbeni és a mai vasúti vágányképhez is igazodjon és a jövőbeni Rákosrendező vasútállomást ehhez lehessen csatlakoztatni. Az önkormányzatokkal való egyeztetőseket követően lakossági online fórumot is tartanak majd, ahol mindenki megismerheti a tervek részleteit, az önkormányzatok visszajelzéseit beépítve. A Kormány döntött arról, hogy finanszírozza következő lépésben a végleges engedélyezési tervek elkészítését, melyek 2022 őszére készülhetnek el. A tervbemutató fórumon Vitézy Dávid arra kérte a főépítészeket, önkormányzati vezetőket, a BKK, a BKV, a Budapest Közút és a MÁV munkatársait, hogy minél gyorsabban alakítsák ki a továbbtervezés pontos műszaki tartalmát annak érdekében, hogy meg tudják rendelni az engedélyezési terveket.
Forrás: BFK / Vitézy Dávid Facebook oldala
Szerk.: Hulesch Máté