Rangsorolás nélküli megvételben részesült 3. bírálati sorszámú pályamű
szerzője: Fernezelyi Basa Iroda Építész Kft.
tervezők: Fernezelyi Gergely, †Basa Péter, Reisz Ádám, Varga Koritár Krisztián, Rónaszéki Fekete Zsuzsa, Kiss Dávid, Szpevár Attila, Nagy Tamás, Kerek István, Bicskei Attila, Petkovics János
A pályázat építészeti alapkoncepcióját fő vonalakban a Váci út 33 irodaházhoz tűzfallal és közös udvarral csatlakozó alacsonyabb irodaszárny és a Vízművek tornyának kvázi hasonmásaként megépített szabadonálló szállodatorony jelenti. A terv a Dráva utca és a Botond utca városképi összefüggését is az együttes részévé teszi. A Váci út 33 és a saját irodatömbje közötti, részben zöldfelületű udvar, nem csupán megnyugtatóan lezár egy megoldatlanul nyitva hagyott városi foghíjat, hanem ugyanakkor homogén térfalat, mintegy hátfalat képez a tervezési terület nagyobb része felé.
Mindezeket az erényeket nagymértékben lerontja azonban a két fő épület közé beékelődő, a telek földszintjét szinte teljesen elfoglaló beépítés, mely főleg a szálloda közösségi tereit foglalja magában. Ezzel a tervező egyrészt majdnem teljesen ellehetetleníti a térszíni gyalogos közlekedést, másrészt a közösségi területeket az első emeletre helyezi. Itt sem a valódi zöldterület, sem a mindennapok során használható közhasznú tér nem jön létre, hiszen a gyalogosok ide csak kitérővel, szintváltással juthatnak el. Ez a megoldás a fő épülettömegek közötti kapcsolatot is bizonytalanná, nehezen értelmezhetővé teszi.
A bizonytalanságot tovább fokozza az épületek alaprajzainak zaklatott vonalvezetése, ami a keletkező külső és belső terek alakulását is kedvezőtlenül befolyásolja.
A karcsú torony, mely a Vízmű-toronnyal kíván párbeszédet folytatni, a kereszteződésben kialakult szituáció megoldatlanságát tovább erősíti.
Noha az épületek homlokzatának jelzésszerűségen túlmenő megoldása egy ötletpályázat esetében nem feltétlenül várható el, mégis megjegyzésre méltó, hogy a szálloda és az iroda tömbje ugyanazt a „zebracsíkos bőrt” viseli, mely differenciálatlansága miatt nélkülözi a két funkció építészeti eszközökkel történő artikulálását.
Ugyanakkor a szálloda épületét tömegében és méretében igen hangsúlyosan formálja meg. Ez a megoldás egy háromcsillagos szálloda esetében túlzásnak is tűnik. A szálloda üzemi és közönségforgalmi területeinek, funkcióinak kialakítása megfelelő, azonban az épület gazdaságos üzemeltetése szempontjából a sok emelet és az és az emeletenkénti alacsony szobaszám (14) nem előnyös. Ugyanez vonatkozik építési költség szempontjából a szobák összalapterületének és a homlokzatok összfelületének arányára is.
A terv legfőbb erénye a városrendezési és városépítészeti szempontok több helyen való magas színvonalú kielégítése. A szomszédos telekkel való kapcsolatának jó megoldása mellett ez a terv megvalósítja a szálloda és az irodaépület külön telken való elhelyezését is. A két külön telek alatt a parkolókat külön bejárattal alakítja ki, ami nem csupán a funkcionális elválasztást, hanem az ütemezhetőséget és a gazdaságos és reális ingatlanfejlesztés megvalósítását is támogatja. Ugyancsak jók a közlekedésre és ezen belül a tömegközlekedésre tett javaslatai. Az Angyalföldi út zsúfoltságát nem csupán a trolibusz megálló áthelyezésével enyhíti, hanem helyesen megtartja a szálloda Dózsa György úti bejáratát, sőt azt összeköti az Angyalföldi úttal is, amely a gépjárműforgalom megosztását eredményezheti.
A Bíráló Bizottság a pályaművet megvételben részesítette.