Közélet, hírek

A miskolci Volán pályaudvar terveinek bemutatója

1/0
Hirdetés
1/0
Közélet, hírek

A miskolci Volán pályaudvar terveinek bemutatója

2001.03.02. 12:00

Cikkinfó

Szerzők:
Vincze János

Földrajzi hely:
Miskolc, Magyarország

Építészek, alkotók:
Puskás Péter

A forgalmi igényeknek hosszú távon is megfelelő központi Volán autóbusz-pályaudvar terveit mutatták be Miskolcon.A tervező építészek - Puskás Péter és Vincze János

A forgalmi igényeknek hosszú távon is megfelelő központi Volán autóbusz-pályaudvar terveit mutatták be Miskolcon.

A Borsod Volán Rt. 1969-ben épült Búza téri helyközi autóbusz pályaudvara elavult, felújítására sem érdemes már költeni. Az állomáson évente tizennégy millió ember fordul meg, egyre nagyobb a zsúfoltság, napi 1442 járat indítása mellett a kiszolgáló épület képtelen az utazók kulturált kiszolgálására. A miskolci központi autóbusz állomásról százhetvenhét településre negyvenöt másodpercenként indulnak járatok naponta, összesen 1074 kilométer útvonalon.
A tervező építészek - Puskás Péter és Vincze János – a Borsod Volán által rendelkezésükre bocsátott forgalmi adatok, igények és a városrendezési tervek kívánalmainak megfelelően készítették el a terveket és maketteket. Eszerint az új pályaudvar szintén a Búza téren a régi helyén épülne fel három, egymással kapcsolatban álló, henger alakú utasforgalmi épület – több szintes üvegpalota – melletti fedett peronokkal.
A négy párhuzamos peronsoron huszonkét indító és öt érkező állomás lesz. A Volán pályaudvar utasforgalmi részében kapnának helyet a pénztársorok, az információs rendszerek, üzletek, pénzváltó automaták, várótermek, a személyzeti helyiségek, valamint a számítógépes irányító központ. A buszok gyorsan elvégezhető javításaihoz egy kisebb jól felszerelt műhelyt is létrehoznának itt.
A Borsod Volán pályaudvara közvetlenül kapcsolódik a Miskolci Városi Közlekedési Rt. Búza téri helyi központi állomásához, melyre az építészek szerint szintén ráférne a rekonstrukció. Az új autóbusz pályaudvara még nincs meg a pénz. A felépítéshez szükséges fél milliárd forint előteremtésére megkezdődtek a tárgyalások, az összeg egy része saját erő lesz, a többit pedig hazai és európai uniós pályázatokon kívánják előteremteni. Ha az építkezést az idén megkezdhetik, 2002 végére elkészülhet a pályaudvar.

2001. február 27., kedd (MTI)

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.