Design/Formatervezés

Agyalj rajta! A Build&Lead nyerte a fődíjat

1/8

Díjátadó - fotó: Ráday Péter

Díjátadó - fotó: Ráday Péter
Rubik Ernő - fotó: Ráday Péter
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
Díjátadó - fotó: Ráday Péter
Rubik Ernő - fotó: Ráday Péter
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
1/8

Díjátadó - fotó: Ráday Péter

Agyalj rajta! A Build&Lead nyerte a fődíjat
Design/Formatervezés

Agyalj rajta! A Build&Lead nyerte a fődíjat

2012.05.16. 12:04

2012. május 11-én hirdették ki az 1359 cm³ - Agyalj rajta! játéktervezési pályázat három győztesét. Az Országos Főépítészi Iroda támogatásával megrendezett pályázat fődíját a Rubik Ernő vezette zsűri döntése alapján a Build&Lead, Sárosi Róbert, Kundra László és Bikki Péter által táblagépekre fejlesztett, különleges közösségépítő stratégiai játék kapta.

2012. május 11-én hirdették ki az 1359 cm³ - Agyalj rajta! játéktervezési pályázat három győztesét a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem auditóriumában. Az Országos Főépítészi Iroda támogatásával megrendezett pályázat kétmillió forintos fődíját a Rubik Ernő vezette zsűri döntése alapján a Build&Lead, egy táblagépekre fejlesztett, különleges közösségépítő stratégiai játék kapta. A két különdíjat a Tactile nevű fejlesztésnek, illetve az AXYZ kártyajátéknak osztották ki.

 

Díjátadó - fotó: Ráday Péter
1/8
Díjátadó - fotó: Ráday Péter

Rubik Ernő - fotó: Ráday Péter
2/8
Rubik Ernő - fotó: Ráday Péter

 

 

A Build&Lead koncepció bemutatása

Érdeklődési körünkbe tartoznak az emberi kapcsolatok, csoportok létrejötte, növekedése és fejlődése: ez adta az ötletet. Ez egy nagyon szerteágazó és bonyolult folyamatokkal teli terület, mégis úgy gondoltuk, megpróbálunk olyan szabályrendszert felírni, ahol a játékos ezeknek a valóságban történő szerveződésébe kicsit bepillanthat. Ebből fakad tanító jellege is: a csoportot külsőleg és belsőleg is folyamatosan építeni kell. Egyszerre gondolkodásra, stratégiaalkotásra serkentő játék, másrészt a játéktér esztétikai élményt nyújtva szórakoztat is.

 

Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
3/8
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter

Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
4/8
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter

Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
5/8
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter

 

 

A játék célja, hogy adott idő alatt minél nagyobb és értékesebb közösséget hozzunk létre. (A közösség értéke = az egyes mezők motiváltságának összessége osztva a csoport tagjainak számával). A játék egy Voronoj-algoritmussal felosztott játéktéren zajlik. Az így kapott mezők (személyek, azaz a csoport legkisebb alkotóelemei) mérete meghatározza az alapvető motivációs értéküket. A motivációs érték pedig nagy mértékben befolyásolja, hogy a mező milyen hamar képes beépülni egy csoportba, illetve annak aktív tagja maradni.

 

Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
6/8
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter

Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter
7/8
Build&Lead projekt - tervezők: Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter

 

 

A kis mezők gyorsan beépülnek a csoportba, de gyorsan el is veszítik “lelkesedésüket”, ezzel szemben a nagy mezőket nehezebb beépíteni, de beépülésük után bázispontokként szolgálnak a csoport számára. A mezők megérintésével lehet őket motiválni, azaz egy csoport tagjává tenni, vagy a tagság fenntartását elősegíteni. A mezők “lelkesedése” folyamatosan csökken, ha nem ”inspiráljuk” őket (az inspirálás is érintéssel történik). A mezők természetesen egymásra is hatnak. A kisebb mezők kevesebb erővel hatnak szomszédaikra, míg a nagyobb méretűek nagyobb mértékben. A mezők mozgathatóak is, viszont a Voronoj szabályok miatt a méretük ebben az esetben változhat. Ha két különböző csoport találkozik, akkor egymástól lehet “elhódítani” mezőket, amire a fentebb említett egymásra hatási szabályok érvényesek. A játék játszható hálózatban, számítógépes ellenfél ellen vagy magunk számára kitűzött célokért egyedül is.

Sárosi Róbert, Kundra László, Bikki Péter

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk