építészet : környezet : innováció

Báry Anikó és Varga Csaba FSH V.I.P pavilon döntős pályázata

Az első forduló 17 indulója közül Báry Anikó és Varga Csaba koncepcióját is érdemesnek tartotta a zsűri továbbfejlesztésre. A részleteiben finomított, építészeti elképzeléseiben továbbgondolt tervüket most olvasóinknak is bemutatjuk.

Koncepció:                                   

A terv átdolgozása során továbbra is a csapatmunka, a sebesség és az innováció gondolatait tartottunk szem előtt. A pavilon első változata alakjával egy száguldó versenyautót idézett meg. Ezt továbbra is igyekeztünk megőrizni, azonban a bukótér kialakítása miatt, mindenképp a forma megváltoztatása volt szükséges. Ezt az orr megemelésével oldottuk meg, olyan ferde tartókkal, amelyek továbbra is egy Forma 1-es autó orrára engednek asszociálni. A letámaszkodó orr ferdesége követi a többi keret dőlésének sorát.

 

Emeleti alaprajz
Felhasználhatóság
Földszinti alaprajz

 

A belső tér kialakítása a lépcső áthelyezésével kezdődött, ami így a nyugati homlokzatra került. Ezzel a megérkező nézőket, illetve vip vendégeket azonnal az emeletre invitálja. A lépcső területe átalakítható. A lábak hátrább húzásával befér egy kisebb típusú ollós emelő, amely nem csak a kiállítótér berendezésének a feljutatását könnyíti meg, hanem a versenyre látogató mozgássérülteknek is lehetőséget biztosít a feljutásra. A vip szektor fölé egy galériát alakítottunk ki, amelyről a vip vendégek elé a legteljesebb kilátás tárul. A büfét két irányba nyitottuk meg, így lehetőség adódik, hogy a lelátón nézelődő vendégeket is kiszolgálja. A lelátót ék alakban terveztük meg, amely követi az alatta futó vonórudak vonalát. Ez egyrészt statikai szempontból is előnyösebb, másrészt teljesebb rálátást biztosít a pályára. Az egyik oldalról a boxutcákban zajló események, illetve a pálya déli oldala látható, míg a másikról az északi pályarész figyelhető meg. A felső álló terület lehetőséget nyújt a körbenézésre, illetve a média munkatársai is fotózhatnak, kamerázhatnak. A lelátó alja expandált járóráccsal van burkolva, amelynek apró rései (6x8mm) meggátolják, hogy bármi átessen rajta, viszont lefelé is kilátást biztosít. A korlátok is ilyen biztonsági szempontok figyelembe vételével lettek kialakítva. A 120 cm-es magasság és 50 cm széles előrenyúlás megakadályozza, hogy bárki át tudjon rajta hajolni és véletlenül az autók közé ejtsen valamit.

 


Helyszínrajz
Homlokzatok
Látványtervek

 

Összeszerelés:

Az első lépés a letámaszkodó lábaknál lévő keretek összeszerelése és felállítása. Ezek után vízszintesen egymáshoz merevítjük őket, miközben a közbenső kereteket is kialakítjuk. Hossz és keresztirányba plusz merevítéseket helyezünk el, amelyek a padlózatot, illetve a tető burkoló elemeit tartják. A keret szerkezet kialakítása miatt, az orrban nem ébred vízszintes erő, így csak letámasztásként funkcionál. A szerkezet merevségét a középső mezőkben megjelenő andráskeresztek segítik. A tető tömörsége leárnyékolja a tereket, megóvva ezzel a felmelegedéstől, míg az oldal nyitottsága elősegíti az átszellőztetést, illetve a gépészet működését.

Anyaghasználat:

Az épület tartószerkezete acél tartókból ( HEA 300 illetve 200) áll, a burkolat szendvics panelekből készül (kingspan), míg a falak és térelválasztók Syma elemekből állnak. A lelátó járófelülete expandált rácsból készül.

 

Metszetek
Részletek
 
 
 
 

vélemény írásához jelentkezzen be »