Épülettervek/Középület

Beltéri műtárgy-együttes megalkotása az Eötvös József Főiskola oktatási beruházásához kapcsolódva- pályázati eredmény

1/4

1/4

Beltéri műtárgy-együttes megalkotása az Eötvös József Főiskola oktatási beruházásához kapcsolódva- pályázati eredmény
Épülettervek/Középület

Beltéri műtárgy-együttes megalkotása az Eötvös József Főiskola oktatási beruházásához kapcsolódva- pályázati eredmény

2007.12.21. 08:10

Projektinfó

Földrajzi hely:
Baja, Magyarország

Letölthető dokumentumok:

A pályázat nyertese Kopasz Tamás: Térgesztusok I. és Térgesztusok II. c. pályaműve

Az Eötvös József Főiskola oktatási beruházásához kapcsolódva, az Eötvös József Főiskola és a Swietelsky Iskolaprojekt Kft. megbízásából, a Kortárs Művészeti Zsűri nyilvános, egyfordulós, névaláírásos pályázatot hirdetett a Magyar Universitas Program keretén belül.

A pályázat eredménye

A pályázat nyertese Kopasz Tamás: Térgesztusok I. és Térgesztusok II. c. pályaműve

 

1/4

4/4

2/4

3/4


A nyertes pályamű méltatása

Kopasz Tamás: Térgesztusok I. II.
8 mm-es acéllemez
a./ 320 x 400 x 30-60 cm
b./ 230 x 1230 x 40-70 cm
hajlított, hegesztett felületkezelt acél

Kopasz Tamás Munkácsy-díjas szobrászművész Térgesztusok I. és Térgesztusok II. című, nagyméretű alkotása a lehető legfrappánsabb megoldást nyújtja a bajai Eötvös József Főiskola internet kávézó mellvédfalára, valamint az összekötő folyosó ajtó feletti részére. Az azonos formavilágú, a külső térrel és egymással, egyben a két eltérő alakú és helyzetű belső térrel is összhangot és szerves kapcsolatot teremtő, hajlított fémlapokból tervezett szobor egyszerre klasszikus és rendhagyó. Klasszikus, mert a derékszögekkel és párhuzamosokkal tagolt, szabályos belső térbe minimális eszközzel - egyszerű hajlítással - erőteljes, megszakítatlan mozgást, dinamikát visz, feloldva a geometria monotóniáját. A felnagyított hullámforma a külső környezetben domináló víz emblematikus értékű jelévé alakul.
S rendhagyó, mert a szobrászat ábécéjéből választott erőteljes plasztikai elem nem tűr meg további formálást, sem a felület tisztaságát zavaró felületkezelést. Nyers anyagszínében hagyva, dinamikájának ellentmondó, nyugodt kontúrjával, fémes csillogásával a modern ipari kultúra csúcstechnikájával teremtett formát idéz, holott az változó ritmusával, pozitív-negatív irányával, homorú-domború játékával, és a pillanathoz alkalmazkodó fény-árnyék hatásaival érzéki és intellektuális feszültséggel tölti meg a teret. A 320x400x30-60cm-es és 230x1230x40-70cm-es szobrok a sík háttérrel kombinálódva olyan téri helyzetet teremtenek, ahol a relief körplasztikába, illetve a körplasztika reliefbe megy át, a látványban a két szobrászati műfaj közötti átjárhatóság tökéletes illúzióját testesítve meg.

 


További szerzők és alkotásaik (a nyilvánosságrahozatalhoz való hozzájárulás alapján):

 

Veress Tamás: "Betűkompozíció I-II-III-IV-V"
Grossmann Ada: Üveghíd: “Szerkezet 1011”, Internetkávézó: “Szerkezet 1311”
Somody Péter: Folyómentén I-II-III.
Pokorádi Árpád, Orgoványi Gábor, Selmeczi Zsuzsanna: "Utazás Szindbáddal a Gutenberg galaxisban"
Balanyi Károly, Balanyi Zoltán, Balanyi Zsolt: "Generációk"
Barakonyi Zsombor:
"Tükör és Áramlás"
Sóváradi Valéria: Örvény 1, Örvény 2
Rózsavölgyi Mátyás:
"szédülés"
Köves Éva:
"Vizek I-III"
Paál Zsuzsanna:
"Kommunikáció"

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk