Helyek/Infrastruktúra

Debreceni Intermodális Közösségi Központ - az Építész Stúdió terve

1/13

Mesterséges liget

Mesterséges liget
Koncepció
Újratégla
Helyszínrajz
Légifotó
Nappali tér
Esti tér
Megmaradó hatalmas fák
Megmaradó fogadóépület
Fogadócsarnok
Balszárnyon buszállomás, fölötte parkoló
Jobbszárnyon üzletek és irodák
Természetes és mesterséges park
Mesterséges liget
Koncepció
Újratégla
Helyszínrajz
Légifotó
Nappali tér
Esti tér
Megmaradó hatalmas fák
Megmaradó fogadóépület
Fogadócsarnok
Balszárnyon buszállomás, fölötte parkoló
Jobbszárnyon üzletek és irodák
Természetes és mesterséges park
1/13

Mesterséges liget

Debreceni Intermodális Közösségi Központ - az Építész Stúdió terve
Helyek/Infrastruktúra

Debreceni Intermodális Közösségi Központ - az Építész Stúdió terve

2013.09.25. 11:08

Projektinfó

Debreceni Intermodális Közösségi Központ

URL:
Építész Stúdó

Tervezés éve:
2013

Stáblista

munkatársak: Deli András, Nagy Lilla, Oláh Dániel, Oszlányi Soma, Vátyi Gergő
környezetrendezés: Szakács Barnabás, Szölöbödi Anita (Lépték-Terv Kft.)
közlekedés: Rhorer Ádám (Közlekedés Kft.)
tartószerkezetek: Pataki Bottyán
épületgépészet: Csapliczky László
villamos berendezések: Merkl Gábor

Letölthető dokumentumok:

Bemutatjuk az Építész Stúdió Kft. Debreceni Intermodális Közösségi Közlekedési Központ tervpáláyzatán megvételt nyert tervét.

Pályázati koncepciónk főbb elemei:

  • megalomán, magamutogató építészet és álmodozás helyett tárgyilagos egyszerűség
  • a mesterséges liget adta különleges térarculat
  • Vagyis az építészeti értéket képviselő főépületet megtartanánk, a bontása pazarlás lenne. Az oldalszárnyakat fokozatosan bontanánk el, a megvalósítási ütemeknek megfelelően. A vasúti aluljárón kívül minden szintben elérhető, nem költenénk milliárdokat feleslegesen. A megadott költségkeretet komolyan vettük és betartottuk.

Mesterséges liget
1/13
Mesterséges liget

A pályázati kiírás és a zsűrizés ’összhangját’ az alábbi idézetekkel szeretnénk szemléltetni:

Idézet a tervpályázati kiírásból:
„…főként szintben történjen az egyes közlekedési eszközök elérése.”

Idézet a bírálatból:
„…a három fő közlekedési mód egymás mellett történő elhelyezése… intermodalitás szempontjából eleve kedvezőtlenebb…”

Nappali tér
6/13
Nappali tér


Idézet a tervpályázati kiírásból:
„…a teljes építési beruházásra fordítható reális beruházási költséget Kiíró nettó 15,5 milliárd Ft-ban határozza meg… Nem elfogadható az a pályamű, amelynek becsült költsége a megadott beruházási költséget 10%-nál nagyobb mértékben túllépi.”

Idézet a bírálatból:
„A tervezők által mellékelt költségbecsléseket erős fenntartásokkal kell kezelni, azok a pályázatok nagy részénél alulkalkulált… Ugyanakkor egyes projektelemek elhagyásával vagy módosításával lényegében bármelyik pályamű nyertessége esetén megoldható.”

 

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk