Helyek/Infrastruktúra

Híd Rákosrendező felett – már csak 3 évet kell várni?

1/3

Kerékpárosok a jelenlegi, sorompós kereszteződésben (Fotó: zuglo.hu)

Kerékpáros tiltakozás a használható útvonalért (Fotó: I bike Budapest)

A jelenlegi felüljáró (Forrás: A Rákos-patak menti kerékpáros útvonal kerékpárforgalmi hálózati terve)

?>
Kerékpárosok a jelenlegi, sorompós kereszteződésben (Fotó: zuglo.hu)
?>
Kerékpáros tiltakozás a használható útvonalért (Fotó: I bike Budapest)
?>
A jelenlegi felüljáró (Forrás: A Rákos-patak menti kerékpáros útvonal kerékpárforgalmi hálózati terve)
1/3

Kerékpárosok a jelenlegi, sorompós kereszteződésben (Fotó: zuglo.hu)

Kerékpáros tiltakozás a használható útvonalért (Fotó: I bike Budapest)

A jelenlegi felüljáró (Forrás: A Rákos-patak menti kerékpáros útvonal kerékpárforgalmi hálózati terve)

Híd Rákosrendező felett – már csak 3 évet kell várni?
Helyek/Infrastruktúra

Híd Rákosrendező felett – már csak 3 évet kell várni?

2019.10.28. 10:04

Cikkinfó

Szerzők:
Tálos Lőrinc

Földrajzi hely:
Budapest, Zugló, Angyalföld

2022-23-ra készülhet el a teljesen új, íves vonalvezetésű, függesztett, kerékpárosan is használható, akadálymentesített híd, amely összekötné a zuglói és angyalföldi kerékpárutakat. A BKK szerint a pályaudvart átívelő felüljáró „karakteres építmény" lesz, amelytől a környék felértékelődését várják.

„Pár éven belül átadhatják Budapest zöldútját, amely Rákos-patak mentén tartana a főváros péceli határától egészen a Duna Arénáig" – írtuk korábban. A komplex, a Rákos-patak revitalizációját, parkosítást természetes élőhelyek helyreállítását is magába foglaló projekt egyben valósul meg, egy valóban teljes hosszában végigkerékpározható, akadálymentesített zöldúttal, azaz olyan közlekedési folyosóval, amely elzárt a gépjárműforgalomtól. Mint írtuk: „Az útvonal egyes részein ugyan már most is található kerékpárút, más részeiről viszont hiányzik, illetve azok nem érnek össze. Az XIII. és XIV. kerület határán a Rákosrendezői pályaudvar és az M3-as szakítja meg a kapcsolatot, amelyek felett jelenleg két egymást követő, leromlott állapotú gyalogos felüljárón – gyakorlatilag lépcsőn felcipelt biciklivel – vagy jelentős kerülővel, ráadásul a sínekkel egy szintben lévő, sorompós vasúti átjárón lehet átjutni."

Kerékpáros tiltakozás a használható útvonalért (Fotó: I bike Budapest)
2/3
Kerékpáros tiltakozás a használható útvonalért (Fotó: I bike Budapest)



A BKK megkeresésünkre adott válaszából kiderül, hogy a rákosrendezői külön szintű kereszteződést – amely régi követelése a kerékpáros szervezeteknek – új, a jelenlegi és elbontásra kerülő gyalogos felüljárótól kicsit északabbra egy íves vonalvezetésű, függesztett gyalogos-kerékpáros híd építésével fogják megoldani. A jelenlegi vágányok közül a használaton kívülieket felszámolják, így az új hídnak rövidebb szakaszt kell áthidalnia, annak teljes hossza viszont – a felhajtó rámpák miatt – nagyobb lesz. A BKK szerint ettől a körülménytől egy „karakteresebb építmény" várható, ahogy a kérdésünkre adott válaszukban fogalmaztak: „A híd igényes építészeti formálását azért tartjuk fontosnak, mert az övezet várható felértékelődésével, funkcióváltásával számolunk, hosszabb távon jelentősebb forgalmat és fontos úticélokat valószínűsítünk a területre. Az új híd az útügyi előírások szerint akadálymentes lesz, a tervek úgy készülnek, hogy később liftet is lehessen hozzá építeni." A látványterveket későbbre ígérik.

A jelenlegi felüljáró (Forrás: A Rákos-patak menti kerékpáros útvonal kerékpárforgalmi hálózati terve)
3/3
A jelenlegi felüljáró (Forrás: A Rákos-patak menti kerékpáros útvonal kerékpárforgalmi hálózati terve)



Mint kiderült az M3-as autópálya bevezető szakaszán a meglévő gyalogos felüljáró szerkezetét használják fel, új lépcsők és rámpák létesítésével illetve a korlát magasításával „Karakterében ez a felüljáró nem változik, az itt alkalmazott korlát megjelenése fog ismétlődni az ökofolyosó számos műtárgyánál is, mely a Rákos-patak Ond vezér úti híd korlátjának mintáját követi." A Rákos-patak menti ökoturisztikai folyosó beruházáshoz tartozó nagyobb műtárgyak átadása 2022-23-ra várható.

ÉF

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.