| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Nézőpontok/Vélemény

Ilyen volt a 10. Budapesti Építészeti Filmnapok

1/20

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
?>
fotó: Mohai Balázs
1/20

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

fotó: Mohai Balázs

Ilyen volt a 10. Budapesti Építészeti Filmnapok
Nézőpontok/Vélemény

Ilyen volt a 10. Budapesti Építészeti Filmnapok

2018.03.23. 09:00

Tizedik éve rendezi a KÉK a Budapesti Építészeti Filmnapokat, melynek idén is a Toldi Mozi adott otthont március 8. és 11. között. A fesztivál évről évre bizonyítja, hogy az építészeti és urbanisztikai kérdések nem csak egy szűk réteget szólítanak meg: idén 33 filmet vetítettek, melyeken több mint 2000-en vettek részt, a vetítések fele telt házzal futott, sőt volt olyan film, melyet újra levetítettek az óriási érdeklődés miatt.

Idén a jubilieumi 10 éves alkalomra olyan extrákkal készültek a szervezők, mint, hogy újra megnézhettük az elmúlt évek filmjeiből közönségszavazott kedvencet, a "Velence-szindrómát". Emellett minden eddiginél több nemzetközi és hazai vendég vett részt a Filmnapokon, így idén is lehetett rendezőkkel és fesztiváligazgatókkal beszélgetni: a fesztivál hagyományaihoz híven számos film után kérdezhettünk az alkotóktól, rendezőktől és kerekasztal beszélgetéseken vehettünk részt.


fotó: Mohai Balázs
7/20
fotó: Mohai Balázs

 

Az idei rövidfilm-válogatás, a "Ha te nem, akkor senki" után Polyák Levente beszélgetett a városi térhasználatról Szerencsés Ritával (Budapest100, MoME), Tömör Miklóssal (VaLyo) és Lakner Antallal (Téreltérítés), a vetítésen bemutatt "Szabihíd – A szabadság hídja" című film kapcsán, mely a VaLyo Szabihíd projektjét dolgozza fel: egy olyan urbanisztikai, köztérfejlesztési kísérletet, ami áttörést jelenthet a spontán akciókból a városvezetés által is támogatott köztérhasználatok felé. A Bjarke Ingels-t bemutató "BIG Time" című dokumentumfilmet követően Jord den Hollander beszélgetett a korábban BIG irodákban dolgozó építészekkel; Boromissza Júliával, Csirmaz Domonkossal és Kalászi Zoltánnal. Jord den Hollander, a Rotterdami Építészeti Filmfesztivál vezető kurátora, a Filmnapok idei kiemelt meghívott vendége volt és számos beszélgetést moderált, többek között a fesztivál vasárnap délelőtti kísérőeseményét is, ahol az alkotókkal találkozhattak az "Ébredj Építésszel: Filmnapok Közönségtalálkozójára" érkezők.


fotó: Mohai Balázs
1/20
fotó: Mohai Balázs

 

A Budapesti Építészeti Filmnapok is csatlakozott a nemzetközi Jane’s Walk kezdeményezéshez a jubileumi nyitófilm a "Jane polgár – Csata a városért" apropóján. A Jane Jacobs gondolatai által inspirált Jane's Walk kezdeményezés városlakók által vezetett sétákkal csatlakozik az urbanista-újságíró Jacobs örökségéhez, amik célja, hogy felfedezzük, jobban megismerjük lakókörnyezetünket. A séta során a belváros közterületeinek átalakulását, a történelmi városszövet hagyatékát, és a múlt század sikereit és kudarcait nézhették végig az érdeklődők építész szemmel, Klaniczay János (KÉK) vezetésében.

forrás: sajtóközlemény

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.