Intermodális csomópont + kötöttpályás közlekedésfejlesztés műhelybeszélgetés
A rendezvényt, március 5-én 14:00-kor tartják a MUT székházában.
VÁROST FEJLESZTÜNK VAGY KÖZLEKEDÉST?
KORTÁRS INTERMODÁLIS CSOMÓPONT- ÉS KÖTÖTTPÁLYÁS KÖZLEKEDÉS TERVEZÉS MAGYARORSZÁGON
A 2014-2020-as EU-s költségvetési ciklusra készülve több várost is foglalkoztat a kötöttpályás közlekedés fejlesztése és ehhez kapcsolódóan egy intermodális csomópont megvalósítása. Olyan léptékű fejlesztésekről beszélünk, amik messze túlmutatnak a közlekedés tárgykörén és amik történelmi léptékben is meghatározzák majd egy-egy város szerkezetét, fejlődési perspektíváit és arculatát. A megvalósíthatósági tanulmányok elkészültek, ezért jogosnak tűnik, hogy összegezzük a tervezés során felgyülemlett tapasztalatokat. Különösen azért, mert a feladat sok szempontból komoly kihívást jelent tervezőknek és a főépítész közösségnek egyaránt. E látszólag közlekedési természetű kérdéseknek ugyanis számos lehetséges és releváns olvasata van, ezeket igyekeztük gondolatébresztőként egy csokorba szedni:
intermodális csomópont
a különböző közlekedési terek metszete | a közlekedéshez kapcsolódó kiszolgáló funkciók helyszíne | a közösségi közlekedés motorja | a közlekedési módok közti váltás és várakozás helyszíne | az átszálláshoz és várakozáshoz kapcsolódó egyéb funkciók helyszíne | közösségi tér | közterület | városi tér | meghatározó városarculati-, városépítészeti elem | városszerkezeti elem | városi alközpont | a város közösségi közlekedési kapuja | a város regionális kapcsolataiért felelős alközpont | a regionális kapcsolatokra épülő fejlődés motorja | városfejlesztési eszköz | ingatlanfejlesztési eszköz |
kötöttpályás közlekedés
átformálja a közlekedés modális összetételét | átformálja az egyéni- és a közösségi közlekedés arányát | új városszerkezeti tengelyeket hoz létre | új területeket tár fel | meglévő városszerkezeti tengelyeket értelmez át | feltárt területek elérhetőségét alakítja | átformálja a város térszerkezetét | átprogramozza a városi térhasználatot | új fejlesztési potenciálokat szabadíthat fel | meglévő fejlesztési dinamikákat koncentrálhat |
Helyszín: MUT székház (Liliom utca 48.)
16:33
Tisztelt Intermodális Műhelybeszélgetés Szervezők!
Nem derül ki, hogy kell e előzetes regisztráció. Ha igen akkor kérem az adatlapot.
A Témához: Szeretném felhívni a Műhelybeszélgetésen a Témával kapcsolatban, hogy az EU következő 2014-202 közötti időszakára elfogadott költségvetés egyik támogatandó programja éppen az intermodális központok fejlesztése.
Ebből a szempontból Budapest térségében a Közép Magyarországi Régó legnagyobb máig teljesen kihasználatlan területfejlesztlési potenciájú gazdasági, fejlesztési területe a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér és Térségében megvalósítható Közép Európai Regionális Intermodális Központ Projekt.
Ennek teljes kidolgozása elkészült a Pestterv és Tempannon Kft-k tervezésében de sajnos ez az értékes tervanyag felhazsnálatlanul fekszik valamilyen döntéshozó fiókjában.
Vegyük ki a fiókból és csináljuk meg.
Javasolt résztevevők:
1/ Budapest Aiport Zrt -Hochtief AirPort GmbH
2/ Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
3/ Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
4/ Budapest Főváros Önkormányzata
5/ Pest Megye Önkormányzata
6/ Vecsés, Gyál, Üllő, Ecser és Budapest XVII.; XVIII. kerületi települési önkormányzatok
7/ Trigránit Rt
8/ Magyar Logisztikai Beszerzési és Készletezési Társaság
9/ Budapest Buisness Régio
10/ Magyar Logisztikai Társaság
11/ Raiffeiesen Evolution
12/ DB Schenker Hungary
13/ DHL
14/ MÁV Rt
15/Mahart Rt
16/ Csepel Szabadkikötő Rt
17/ BILK
18/ érintett szakmai kamarák
19/ Malév Aircargo
20/ Hochtief Hungary Rt
21/ KPMG
22/ Skanska
23/ Magyar Fejelsztési Bank
24/ MÉK
25/ MÉSZ
26/ Magyar Mérnöki Kamara
27/- a Térségben jelenlévő kis közép és nagyvállalkozások stb
felsziget
15:07
Itt szóba kerül a pécsi megvalósítási tanulmány is? Az is, hogy ki rendelte meg, kitől, és miért? Mert a tisztánlátáshoz ezt is tisztázni kellene...