Design/Formatervezés

Játékelmélet és eredetiség - KASZ 2016

1/4

KASZ 2016

KASZ 2016
KASZ 2016
KASZ 2016
KASZ 2016
KASZ 2016
KASZ 2016
KASZ 2016
KASZ 2016
1/4

KASZ 2016

Játékelmélet és eredetiség - KASZ 2016
Design/Formatervezés

Játékelmélet és eredetiség - KASZ 2016

2016.07.04. 08:45

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Kecskemét

Cég, szervezet:
KÉSZ csoport

83 művész, 10 ország, 624 zsűrizett műalkotás, 30 saját kiállítás - az elmúlt 12 év termése. Idén július 8-ig tart a Kecskeméti Acélszobrászati és Képzőművészeti Szimpozion és Alkotótábor, ahol a művészek tanulhatnak, eszközök használatát ismerhetik meg, és megismerhetik a CAD tervezést. Az idei év két témajavaslata a játékelmélet és az eredetiség volt. 

KASZ+ 2016 – XIII. KECSKEMÉTI ACÉLSZOBRÁSZATI és KÉPZŐMŰVÉSZETI SZIMPOZION, ALKOTÓTÁBOR
2016. június 17. – július 8.
Kecskemét, KÉSZ Ipari Park, Izsáki út 6.


A kecskeméti acélszobrász alkotótelepet 2004 óta minden nyáron sikerült eddig megszerveznünk. Ipari hátterű, üzemi körülményeket biztosító alkotótáborunk ritkaságnak számít hazánkban, a felhasználható géppark, az acél, fémalapanyagok változatossága okán.

A találkozó jelentősége több irányból is igazolható. Az alkotók nehezen jutnak ilyen eszközökhöz, anyagokhoz, míg itt meglehetősen nagy anyagválasztékból dolgozhatnak. A kecskeméti telephelyen a művészek tanulhatnak, elsajátíthatják a különböző fémmegmunkáló eszközök (nagyteljesítményű hegesztők, lángvágók, plazmavágók…) használatát, belekóstolhatnak a CAD tervezés rejtelmeibe, tapasztalatokat szereznek az acéliparból. Kiváló munkakapcsolatok alakulnak ki a szakembergárda és a művészek között, ami a későbbiekben egyedi alkotói projektek megvalósítását is elősegíti. Az művészeknek, a szakmának egyfajta pozitív minősítést jelent, a munkásságuk jelentős pontjának tekinthető a KASZ-on való jelenlét, az itt végzett munka, referencia.

A három hét alatt megszületendő alkotások a műszaki segítségnek köszönhetően is különlegesek, sok tekintetben új utakat mutatnak a formaalkotóknak, jelentősen gazdagítják a hazai kortárs képzőművészetet.


KASZ 2016
2/4
KASZ 2016

Az elmúlt tizenkét évben 83 művész és képzőművész hallgató járt a művésztelepen, néhányan többször is. 10 országból érkeztek alkotók, például Dél-Koreából, Indiából vagy éppen Új-Zélandról is. Neves díjazott alkotók, a legjelentősebb kortárs alkotók, többek között: Gaál Tamás, Kopasz Tamás, Bukta Imre, Ujházi Péter, Mata Attila, Vincze Ottó, Szurcsik József, Gerber Pál, Buczkó György, Deli Ágnes, Drabik István, Erőss István, Gaál Endre, Majoros Gyula, Péter Ágnes, Rabóczky Judit Rita, Roskó Gábor, Szabó Ádám, Orosz István, Zsemlye Ildikó, Varga Éva látogatták a KASZ-t.

Az eddigi tizenkét év alatt összesen 624 zsűrizett műalkotás született. 2004 óta több mint 30 saját kiállításon és nagyon sok válogatás kiállításon szerepeltek a KASZ-on készült művek.

Az elmúlt években a KASZ alkotóműhelye - a speciális acélszobrászat továbbfejlesztése mellett- tudatosan nyitott a képzőművészet többi ága felé. 2013 óta több festőművész, grafikus, fotós használta ki a lehetőséget, hogy a képalkotás terén is kiváló művekkel gazdagítsák a szimpoziont.

A szerencsésnek mondható tizenharmadik alkotótáborunkat tíz művész részvételével szeretnénk megrendezni.

A szobrász szekció munkájában Nagy Csaba Munkácsy-díjas képzőművész, Majoros Gyula Blatner Géza-díjas képzőművész, Plank Antal szobrászművész, Dóra Emese szobrászművész, Demcsák Dóra Vanda szobrászművész, Brzózka Marek szobrászművész, Csurka Eszter képzőművész vesz részt.
A festő-, képzőművész szekciót erősíti Piszmán Lilla festőművész, Mátyási Péter festőművész, Šin Oliver képzőművész.


KASZ 2016
3/4
KASZ 2016

A művészeknek az idei alkotói munkához is némi koordinációt adtunk két témajavaslattal:


JÁTÉKELMÉLET

A játékelmélet leginkább a matematikához sorolt tudományág, mely az utóbbi évtizedekben nyerte el jelentőségét, lett közgazdasági, társadalmi elemzések, az élet különböző területeinek egyik vizsgálati módszertana. Úgy tartják, a játékelmélet a stratégiai problémák elmélete. Foglalkozik azzal kérdéssel is, hogy mi a racionális viselkedés olyan helyzetekben, ahol minden résztvevő döntéseinek eredményét befolyásolja a többiek lehetséges választása.
A játékelmélet alapjait Neumann János fektette le, ahogy a magyar tudósoknak napjainkban is meghatározó a témában betöltött szerepe. Most pedig a képzőművészek adhatnak játékos értelmet az elméletnek.

EREDETISÉG

A származás, a forrás a vizsgált gondolat egyik alapja. Honnan ered, jön, hol kezdődik, milyen kultúrát képvisel? Megannyi elgondolkodtató aspektus, kifejthető mondandó. Ugyanakkor tehetünk összehasonlítást is, valóban új, vagy csak újszerű az általunk megálmodott mű. Provokációnak is mondható ez a témafeltevés, célunk az eredeti forma, a forradalmian új mondandó megtalálása. A művész ki tudja-e hozni önmagából a nóvumot, vagy a már látottat, az egyszer már megtapasztaltat alakítja sajátjára. Bízunk az egyéni, máshoz nem hasonlítható művek megszületésében!

Terveink szerint mindkét felvetett téma innovatív gondolkodásra, újító szellemre sarkallja majd a művészeket és újabb fejlődésről, gazdag eredményekről tudósíthatunk majd a KASZ+ 2016 lezárásakor.

A művésztelepre kíváncsi érdeklődőket, a sajtó munkatársait szívesen fogadjuk a helyszínen.

A KASZ+ 2016–on készült műveket a július 8-án, pénteken 17.00 órától nyíló táborzáró kiállításon tekintheti meg a nagyközönség, egészen augusztus végéig.

Még szerencse, hogy vas!


KASZ 2016
4/4
KASZ 2016

Árvai István
rendező
+3630-206-7080



Vélemények (0)
Új hozzászólás

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk