Nézőpontok/Vélemény

Kérdőív a Római-parttal kapcsolatban

1/1

Hirdetés
?>
1/1

Kérdőív a Római-parttal kapcsolatban
Nézőpontok/Vélemény

Kérdőív a Római-parttal kapcsolatban

2013.08.27. 08:13

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Vélemények:
9

Dosszié:

Szerkesztőségünk tényfeltáró cikkei kapcsán ügy lett a Római-partra tervezett fővárosi fejlesztésből, amelyet továbbra is nyomon kísérünk. A Maradjanak a FÁK a Rómain elnevezésű facebook csoport most egy 20 kérdésből álló kérdőívet adott közre, amely azt szeretné megtudakolni a széles közvéleménytől, hogy maguk a polgárok hogyan látják a Római part jelenét és lehetséges jövőjét. 

 

További cikkek a Római parttal kapcsolatban ide kattintva olvashatók.

 

 

 

Vélemények (9)
bardóczi
2013.08.30.
10:36

A kérdőívet kitöltők száma azóta már 2000 (!!!) fölött van, de egyenlőre nem tapasztalható az index elemzésben közétettekhez képest semmilyen trendforduló. Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogyan reagál minderre a kerületi és a fővárosi városvezetés.

a kérdőív statisztikái egyébként itt online is nyomon követhetőek.

zsuppanandras
2013.08.30.
16:41

@bardóczi: ezt reagálja: közlemény a római-parti védműről

Pákozdi Imre
2013.08.30.
19:01

@zsuppanandras: Én pedig eldöntöttem: Tarlósra nem szavazok a köv. önkormi választáson, az biztos. Ez az ember és a hatalmi gépezete nem elég, hogy mindenben szembe megy azzal, amit akár itt, akár más fórumokon megfontolásra ajánlunk, de még csak érdemi válaszra sem méltatja a civil szektort. Így van ez az Orczy kert, a Múzeumnegyed, a Budai Vár rekonstrukciója, a Római parti mobilgát ügyében. Szereplése egy merő kudarc a hajléktalan-politikát illetően (már az Alkotmánybíróság határozata előtt is csak a szája járt és semmit nem ért el), a dugódíj - ami Szingapurban 1992-ben (!) 3 helyi dollár, azaz kb. akkori 400 Ft volt és a belvárosba történő minden behajtáskor egy pléhtölcsérbe kellett dobni - sehol sem áll. Továbbá az a minősíthetetlen kupleráj, ami ennek a városnak a közlekedésében a nyár eleje óta uralkodik, sokkal rosszabb, mint az ugyancsak végtelenül gyenge Demszky idején. Apropó, közlekedési csődhelyzet. Ha Rogán Antal vagy Vitézy Dávid a fideszes ifjútörökökre tartósan jellemző nagyképű pökhendiséggel venné át a stafétabotot, akár bele se kezdjenek.

bardóczi
2013.09.02.
10:19

@zsuppanandras: Az a baj a Tarlóssal, hogy kizárólag politikai korrdinátamezőben képes gondolkodni és ez elhomályosítja az (elvileg) létező mérnöki látásmódját. Azonkívül össze-vissza beszél. Az árvíz után még meg akarta erősíteni a Nánási úti gátat is. ("A főpolgármester ismét beszélt arról, hogy a mobilgáttal párhuzamosan a nyúlgátat is meg fogják erősíteni.") Most meg azt mondja nincsen a Nánásira pénz. Ellenben a dupla védekezésre van? Magasabb mobilgátra van?

Azt mondja, hogy beépítik az MTA összes kritériumát a tervekbe. Az MTA szakvélemény elhallgatott környezeti része indirrekt módon, de valójában kizárja a parti védekezést, mert az MTA az írja: 

"5. Felhívja a figyelmet arra,hogy a hazánkra nézve is kötelező érvényű Uniós VízKeretirányelv egyértelműkorlátokat és feltételeket szab meg arra vonatkozóan, hogy milyenesetekben lehet egy folyónak és a partjának az ökológiai állapotát rontani, valamint a szabályozottságát növelni. A VízKeretirányelv kimondja,hogy egy folyó ökológiai állapotát lerontó műszaki beavatkozás csak indokolt esetben, és jelentős társadalmi haszon esetén fogadható el, hangsúlyozva, hogy ha az elengedhetetlen beavatkozásra léteznek műszaki alternatívák, akkor azok közül az ökológiai szempontokat jobban figyelembevevőt kell megvalósítani."

Nos: az ökológiai szempontokat figyelmebe vevő műszaki alternatíva (ami egyébként műszakilag is jobb alternatíva) a Nánási-Királyok úti. Ennyi.

Pákozdi Imre
2013.09.02.
11:11

@bardóczi: Sándor, becsatolnád a nyilvánosság számára az MTA jelentését? Mert számomra csupán a BME-é hozzáférhető (bár az is roppant nehezen; elrejtették azt is, valszeg az érdeminek szánt, de roppant bizonytalan, bármit is csak alacsony szignifikancia-szinten jelentő 6. oldala miatt...).

bardóczi
2013.09.03.
10:25
Pákozdi Imre
2013.09.04.
09:42

@bardóczi: Kérem, olvassák el a tanulmányt és ítéljék meg. A lényeg, tehát a bizottság véleménye a 7-9. oldalon található, benne azzal a megállapítással, hogy idézem: "nem tartja kielégítő mélységűnek az elkészült havária tervet". Ez visszaköszön Vida Gábor rövid különvéleményében (11-12. old.). Ide csatolom a BME szakvélemény linkjét is, ennek lényege a 6. oldal második felében olvasható: http://static1.architectforum.hu/files2012/n00/02/39/61/bme-szakvelemeny.pdf 

Pákozdi Imre
2013.08.29.
18:25

Az biztos, hogy nagyon csattanós eredmény. Külön tetszik a mobilgát tételes elutasítása, ami akár a Műegyetem szakértőinek óvatlan, sommás, felszínes állásfoglalását is minősíti. Le a kalappal a kérdőív közreadói előtt.

mB
2013.08.29.
13:10

Örülünk, Vincent?...

"A Római-partra tervezett mobilgátról készített kérdőívet egy civil szervezet. Az online kérdőívet lapunk is közölte, és csütörtök reggelig közel 1600 ember töltötte ki. Az eredmények szerint elsöprő többségben vannak a mobilgátellenesek."

Index: A tarlósisták alulmaradtak a Római-parton

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.