Ráckevei és csepeli HÉV-fejlesztés - megoldódnak-e a régi problémák?
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tervezői pályázatot írt ki a ráckevei (H6-os) és a csepeli (H7-es) HÉV fejlesztésére és meghosszabbítására. Az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhet el, jelenleg a megvalósíthatósági tanulmány beszerzése tart.
A tanulmány célja, hogy megvizsgálja a ráckevei (H6-os) és a csepeli (H7-es) HÉV fejlesztését, illetve meghosszabbítását a többi között a forgalmi adatok, a lehetséges nyomvonalak, a műszaki tartalom és a költségek figyelembevételével. Több nyomvonaltervezet is lehetséges - jelezte Loppert Dániel, a vállalat kommunikációs igazgatója. A tanulmány vizsgálni fogja a ráckevei HÉV meghosszabbítását a Boráros térig, valamint a csepeli HÉV meghosszabbítását egy megállóval déli irányban. Ennek az a célja - fejtette ki Loppert Dániel -, hogy jobban bekösse a Csepel déli részén található lakótelepek közlekedését a kötöttpályás közlekedési hálózatba. Az alapvető probléma, hogy mind a H6-os, mint a H7-es HÉV-nél a villamos kapcsolatok, illetve Csepel közlekedési kiszolgálása eléggé elmaradott, korszerűtlen, ennek fejlesztését tervezik - tette hozzá.
Vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a 150-es, kelebiai vasútvonal összekötésével akár Flirt-szerelvényeket is lehessen erre a vonalra szállítani. Az a cél, hogy "európai színvonalú" vonatok járjanak a HÉV vonalain, mivel az egyik legnagyobb hátrány, hogy nagyon régiek a szerelvények - fűzte hozzá.
Azzal kapcsolatban, hogy több weboldalon felmerült, ebből a fejlesztésből alakulhatna ki az "5-ös metró", Loppert Dániel úgy fogalmazott: a megvalósíthatósági tanulmány erre még nem tér ki.
forrás: MTI
11:40
Itt található az az együttműködési megállapodás, mely szerint a Fővárosi Önkormányzat rátestálta a feladatot a NIF-re:
https://www.google.hu/search?q=NIF+H6+h%C3%A9v+tervp%C3%A1ly%C3%A1zat&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=MXaVWfLxNpmF4gTalp-YAQ
A hír annyibban félreérthető (természetesen egy újságírónak nem kell mindenhez érteni), hogy a Közbeszerzési Értesítőben ez az eredményhirdetés jelent meg:
Tervezési szerződés „H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV fővárosi kötöttpályás hálózatba valóintegrálásának előkészítése” tárgyban
http://www.kozbeszerzes.hu/data/hirdetmeny/portal_546520/portal_10493_2017.pdf
Tehát szó sincs tervpályázatról!
„Nyertes ajánlattevőnek a tervezési feladat részeként a budapesti H6-os ráckevei HÉV (helyi érdekű vasúti pályahálózat) és H7-es csepeli HÉV fővárosi kötöttpályás hálózatba való integrálásához Megvalósíthatósági Tanulmányt (MT) és Költség-Haszon Elemzést (CBA) kell készíteni. A feladat magában foglalja kiválasztott változatra a H7 csepeli HÉV esetében a szükséges környezetvédelmi dokumentáció és valamennyi engedélyezési terv elkészítését is, illetve a környezetvédelmi, az építési és minden egyéb, a megvalósításhoz szükséges engedély megszerzését.”
Az ez eljárás megindításnak dátuma: 2017. 03. 03. volt, a beadási határidő: 2017. 04.13.
A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Az időtartam hónapban: 15
megtalálható: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:82662-2017:TEXT:HU:HTML&src=0
A NIF-nek sikerült is 4 hónap alatt elbírálni a pályázatokat!
A megállapodás szerint (bár a fenti megállapodáson konkrét dátum nem szerepel, de az évszám 2016. volt):
Az Elrendelő levél tartalmazza, hogy a Főváros szándékaival összhangban szükséges a feladatot végrehajtani, és az előkészítéshez szükséges feltételes közbeszerzési kiírást és az építési engedélyezési tervdokumentációkat 2017. szeptember 30-ig elkészíteni. Az egyes kulcsfontosságú budapesti közlekedési beruházások előkészítésének forrásigényéről szóló 1372/2016. (VII. 20.) Korm. határozat (a továbbiakban: Korm. határozat) 7. pontja
értelmében a határidő a Galvani híd engedélyes terveinek elkészítése esetében 2018. szeptember 30.
Ryhe (egy nem „építő”, hanem (illúzió, álom, stb.) „romboló” ember.
Ui. de lehet, hogy most az uborkaszezonban annyira nincs hír, hogy minden nem leellenőrzött híradás felkerülhet a honlapra.